جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امیدی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به اینکه نقش مادری قابل معاوضه با هیچ سمتی نیست، عنوان کرد: بر اساس سیره حضرت فاطمه سلام‌الله علیها نقش همسری و مادری بسیار مهم بوده و در اولویت است، اما متاسفانه زنان جامعه ما با الگوگیری از فضای مجازی پذیرفتن سمت‌های شغلی را به این نقش مهم رجحان داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، ام‌کلثوم امیدی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان همدان، ظهر امروز در همایش دانش‌افزایی معارف فاطمی در سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید حضرت زهرا سلام‌الله علیها را به عنوان یک الگوی موفق و جامع دینی که در عرصه‌های مختلف اجتماعی مشارکت داشته به جامعه امروز معرفی کنیم، اظهار کرد: معاصر سازی شبهه‌ای است که امروز دشمنان بر روی آن کار می‌کنند و می‌خواهند قداست و عصمت بانوی دو عالم را از ایشان بگیرند و او را در حد یک انسان زمینی پایین بیاورند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه چیستی الگو را به خوبی به نسل جوان معرفی نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: بشر کمال‌گرا بوده و فطرتاً به دنبال الگوگیری است بنابراین ما باید متناسب با این نیاز بشر یک الگوی کاربری از حضرت زهرا سلام الله علیها به زنان جامعه امروز معرفی کنیم.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران همدان با تاکید بر اینکه عملکرد این بانوی بزرگوار معیارها و شاخص‌های اصلی رفتاری را در اختیار ما قرار می‌دهد، تشریح کرد: مبلغین باید سیره حضرت فاطمه سلام الله علیها را به درستی بررسی کنند و بدون از بین بردن قداست ایشان، الگوی مناسبی را به نسل جوان معرفی کنند.

وی در ادامه به بررسی برخی از زوایای سیره حضرت فاطمه سلام الله  علیها پرداخت و اضافه کرد: ایشان دو بار از پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله  درخواست کنیز کردند که مرتبه نخست پیامبر (ص) تسبیحات اربعه را به ایشان آموختند و در مرتبه دوم فضّه را به ایشان بخشیدند.

عبادت رکن اساسی زن است

امیدی با بیان اینکه مبلغین نباید به صورت سطحی به رفتار دخت گرانقدر پیامبر صلی‌الله علیه و اله نگاه کنند، بلکه باید با مطالعه دقیق به تفسیر علت اصلی عملکرد ایشان بپردازند، تشریح کرد: از آن جایی که اصل اساسی یک زن عبادت است حضرت زهرا سلام‌الله علیها از پدر بزرگوار خویش درخواست کنیز می‌کند تا بتواند با مدیریت زمان وقت بیشتری را برای عبادت صرف کند و پیامبر خاتم(ص) نیز با علم به علت اصلی این درخواست، تسبیحات اربعه را به دختر گرانقدر خویش می‌آموزد.

وی با تاکید بر نقش اساسی مادر در تربیت دینی فرزندان، ادامه داد: این نکته از لحاظ علمی نیز ثابت شده که مادرانی که نسبت به عبادت سهل انگار نیستند فرزندان آنها نیز نسبت به مسائل دینی و عبادات محتاط تر هستند زیرا عملکرد والدین در ضمیر ناخودآگاه فرزندان نقش می‌بندد و به شخصیت آنها جهت می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به اینکه نقش مادری قابل معاوضه با هیچ سمتی نیست، عنوان کرد: بر اساس سیره حضرت فاطمه سلام‌الله علیها نقش همسری و مادری بسیار مهم بوده و در اولویت است، اما متاسفانه زنان جامعه ما با الگوگیری از فضای مجازی پذیرفتن سمت‌های شغلی را به این نقش مهم رجحان داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مبلغ به هیچ وجه نباید بر دانسته‌های خود اکتفاء کند، مطرح کرد: در شرایطی که دشمن با تمام قدرت جلو آمده ما دیگر نیازی به مبلغ عمومی نداریم، بلکه باید مبلغین در عرصه‌های مختلف تخصص پیدا کنند.

امیدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سخن عالم بدون عمل بر روی مخاطب تاثیر نمی‌گذارد، یادآوری کرد: مبلغین ابتدا باید به خود سازی بپردازند و سپس دیگران را به آنچه خود عمل می‌کنند دعوت کنند.

اعزام قریب ۴هزار مبلغ به مدارس

مریم جانجان، معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌ علمیه خواهران همدان در ادامه این مراسم به تشریح اقدامات فرهنگی این حوزه در زمینه تبلیغ پرداخت و گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا کنون ۳ هزار و ۹۴۹ مورد اعزام مبلغ به مدارس و ۳۸۴ مورد اعزام به دانشگاه‌ها داشته‌ایم که البته در این زمینه نیاز به تقویت بیشتری داریم.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌ علمیه خواهران استان همدان با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۲۲ هزار و ۶۱۹ مورد اعزام به مجامع عمومی داشته‌ایم، افزود: بیشترین عملکرد ما در همین حوزه بوده است.

وی، تعداد سخنرانی‌ها را ۹ هزار و ۱۴۶ مورد دانست و عنوان کرد: هفت هزار و ۹۰۸ مورد کلاسداری، برگزاری ۱۵ هزار و ۸۵ جلسه پرسش و پاسخ و برپایی یک هزار و ۴۹۱ مورد نماز جماعت از مهمترین برنامه‌های فرهنگی حوزه علمیه خواهران همدان بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha