جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست خبری مدیرکل ومعاونین کمیته امداد امام امام خمینی(ره)

حوزه/میرشکار، مدیرکل کمیته امداد قم گفت: امسال تاکنون ۱۴ واحد مسکن برای مددجویان خریداری‌شده که در مقایسه با سال گذشته ۸۶ واحد کمتر بوده است و علت این مساله کاهش اعتبارات، کمک خیران و آورده خانواده‌ها می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، اکبر میرشکار امروز در دیدار اصحاب رسانه قم که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی(ره) قم برگزار شد، به تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در این مرکز  پرداخت و گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۴۸۹ خانواده شامل ۳۹ هزار و ۸۸۸ تَن تحت حمایت مستمر کمیته امداد قم است که از این تعداد، ۲۰ هزار و ۵۲۵ خانواده مستمری‌بگیر می‌باشند و امسال بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال به این خانواده‌ها مستمری پرداخت‌شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک‌های مردمی در قم جمع‌آوری‌شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۴۸ درصدی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد قم ادامه داد: پرداخت ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شهریه به دانشجویان تحت پوشش، ‌ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کمک‌هزینه به ۱۹۰ دانشجوی دانشگاه سراسری و طلاب و پرداخت پنج میلیارد ریال به چهار هزار و ۱۸۱ دانش‌آموز تحت پوشش پرداخت‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲ هزار و ۴۰۰ جفت کفش و ۲۱ هزار دست لباس بین کودکان توزیع‌شده که از محل کمک خیران، کمک‌های مردمی و ستاد قاچاق کالا بوده است؛  در سال جاری ۵۵۰ میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان اختصاص داده‌شده است که در این راستا یک هزار و ۱۲۷ تَن شناسایی شدند.

میرشکار افزود: حدود ۴۳۰ میلیارد ریال برای دریافت وام اختصاص یافت که فقط ۴۵۲ تَن موفق به دریافت وام شده‌اند و ۶۵۲ تَن به دلیل سخت‌گیری‌ بانک‌های عامل نتوانسته‌اند وام دریافت نمایند.

وی با بیان اینکه ریالی از کمک های مردم در جای دیگر خرج نمی شود گفت: جمع کمک مستمری کمیته امداد و کمک‌معیشت دولت در هرماه برای خانواده یک نفره ۲ میلیون و ۷۲۵ هزار ریال، ‌ برای خانواده ۲ نفره چهار میلیون و ۸۱۵ هزار ریال، ‌ برای خانواده سه نفره ۶ میلیون و ۴۸۵ هزار ریال، ‌ برای خانواده چهار نفره هشت میلیون و ۳۷۰ هزار ریال و برای خانواده‌های پنج نفره ۹ میلیون و ۶۹۰ هزار ریال می‌باشد.

میرشکار  بابیان این‌که از سال ۹۵ تاکنون دریافتی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد ۴.۵ برابر شده، گفت: در ۹ ماه گذشته ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبارات دولت به‌عنوان مستمری به‌حساب خانواده‌ها پرداخت‌شده است.

وی افزود: هزینه یک میلیارد ریالی برای ۵۸۰ سالمند زمین‌گیر، واریز ماهیانه یک‌میلیون ریال برای ۹۸۱ کودک زیر ۶ سال نیازمند، هزینه ۲۴ میلیارد ریال بابت فرانشیز درمانی، هزینه ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال برای یک هزار و ۲۱۳ بیمار صعب‌العلاج و پرداخت ۲۶ میلیارد ریال حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲ هزار و ۴۰ زن سرپرست خانوار ازجمله این خدمات بوده است.

 مدیرکل کمیته امداد قم ادامه داد: اعزام یک هزار و ۳۰۰ خانواده به اردوی زیارتی مشهد مقدس، اعزام ۵۰۰ تَن به پیاده‌روی اربعین، آموزش مهارت زندگی به پنج هزار و ۶۰۰ تَن و بهره‌مندی ۱۳ هزار تَن از سایر استان‌ها از برنامه‌های فرهنگی از دیگر اقدام‌های کمیته امداد قم بوده است.

وی با اشاره به جزئیات طرح محسنین در قم افزود: در یک ماه گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ حامی برای فرزندان یتیم و محسنین جذب‌شده است و با وجود این‌که یتیم بدون سرپرست در قم وجود ندارد، ‌ولی همچنان بیش از یک هزار تَن از فرزندان محسنین بدون حامی هستند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در کشور مشکلات جدی برای تامین مسکن مددجویان ایجاد کرده است خاطر نشان ساخت: امسال تاکنون ۱۴ واحد مسکن برای مددجویان خریداری‌شده که در مقایسه با سال گذشته ۸۶ واحد کمتر بوده است و علت این مساله کاهش اعتبارات، کمک خیران و آورده خانواده‌ها می‌باشد.

میرشکار افزود: در این مدت ۵۲۳ تَن از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند و یک هزار و ۵۵۷ خانواده نیز اجاره ماهیانه از ۲ تا سه میلیون ریال دریافت می‌کنند.

وی در پایان گفت: در این مدت ۹ ماهه امسال یک هزار و ۱۰ ازدواج بین خانواده‌های نیازمند در قم صورت گرفته که نسبت به ۹ ماه پارسال حدود ۳۰ درصد رشد داشته است؛  ۱۰۵ میلیارد ریال بابت تامین جهیزیه نقدی و کالا به این خانواده‌ها کمک شده است و تا پایان سال ۳۰۰ زوج دیگر نیز از کمک جهیزیه کمیته امداد بهره‌مند خواهند شد.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha