پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محسن اشرفی

حوزه/ مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی، با بیان اینکه مساجد ابعاد حقوقی، فیزیکی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارد که باید به آنها توجه کرد، افزود: برخی مساجد فرصت و زمینه‌ای مناسب برای ارائه برنامه‌ها به کودکان، نوجوانان و بانوان دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی، در مراسم تبیین دستاورد های ۴۰ ساله انقلاب و نکوداشت چهره های علمی و فرهنگی اهل سنت خراسان جنوبی در شهرستان درمیان، گفت: مساجد سنگرهای اسلام هستند و اگر مساجد خالی شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به وجود می‌آید.

حجت الاسلام محسن مشرفی با بیان اینکه دشمن از طریق شبیخون فرهنگی، محاصره اقتصادی و فضای مجازی زهر خود را می‌ریزد، تصریح کرد: تلفن‌های همراه و فضای مجازی ابزار تسهیل گر برای نفوذ دشمن و اطلاعات دشمن است.

وی با بیان اینکه مساجد ابعاد حقوقی، فیزیکی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارد که باید به آنها توجه کرد، افزود: برخی مساجد فرصت و زمینه‌ای مناسب برای ارائه برنامه‌ها به کودکان، نوجوانان و بانوان دارند.

مسئول دفتر نمایندگی اهل سنت خراسان جنوبی به وحدت بین شیعه و سنی در خراسان جنوبی نیز اشاره و عنوان کرد: در استان خراسان جنوبی شیعه و سنی با یکدیگر و در کنار یکدیگر با وحدت و همدلی از ارزش های اسلام و انقلاب حفاظت می کنند و با نشان دادن اتحادشان نقشه های دشمنان را نقش برآب می کنند.

حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند نیز در این مراسم گفت: توجه به حقوق مردم مهم است و عامه مردم نقش تعیین کننده‌ای در پیشبرد اهداف انقلاب دارند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل حضور مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی، انگیزه‌های دینی و قرآن و معارف اهل بیت(ع) بوده است و به پشتیبانی از ولایت فقیه در صحنه‌هایی که لازم بوده حضور یافتند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دشمنان به دنبال بر اندازی انقلاب هستند، تصریح کرد: فتنه ۸۸ بیش از هشت ماه طول کشید و دشمنان برای براندازی نظام امیدوار بودند اما مردم با حضور به موقع در صحنه این فتنه را خنثی کردند.

حجت الاسلام مختاری به بصیرت مردم ایران اشاره و خاطرنشان کرد: اما فتنه آبان ماه امسال تنها ۴۸ ساعت بود و مردم با بصیرت در راهپیمایی حضور یافته و از اراذل و اوباش و اغتشاشگران اعلام انزجار کردند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه عالم، مدیر، مدبر، باتقوا و دشمن شناس است، ادامه داد: علما رهبران علمی، فکری، فرهنگی و اجتماعی هستند و باید علمای فکری و فرهنگی زمامداران جامعه باشند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه باید ارزش های نظام و اسلام را حفاظت کنیم، عنوان کرد: فرهنگ حق، باورهای حق و اعتقادات حق باید تحقق پیدا کند؛ خدا می‌فرماید حق را بگویید چه به ضرر و چه به نفع‌تان باشد و حق را برگزینید گرچه به ضرر شما باشد و باطل را نپذیرید گرچه به نفع شما باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha