جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه با تأکید بر پرداخت به موقع و مناسب حق و حقوق پرستاران، گفت: باید در نظام سلامت کشور توجه بیشتری به حق و حقوق پرستاران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در همایش گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها و تکریم پرستاران، ضمن تبریک این روز به بیان اهمیت و ارزش کار پرستاری پرداخت و اظهار داشت: عمده زحمت رسیدگی به بیماران در مراکز درمانی برعهده پرستاران است، چرا که بعد از معاینه و تجویز پزشکان، تلاش پرستاران باعث به ثمر رسیدن درمان می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کار پرستار مکمل کار درمانی پزشکان است، چرا که اگر پرستاری وظیفه خود را به درستی انجام ندهد درمان بیماران ناقص خواهد ماند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، افزود: هر کس از بیماری یک شبانه روز مراقبت کند، خداوند او را در روز قیامت با حضرت ابراهیم محشور خواهد کرد و او را از پل صراط به سرعت عبور خواهد داد.

وی در ادامه تأکید کرد: بنابه روایت پیامبر اسلام(ص) هر کس حاجت بیماری را برآورده نماید مانند روزی که از مادر متولد شده از گناهان پاک می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه با تأکید بر پرداخت به موقع و مناسب حق و حقوق پرستاران، بیان داشت: باید در نظام سلامت کشور توجه بیشتری به حق و حقوق پرستاران شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه به اهمیت تفکیک جنسیتی در انجام خدمات پرستاری تأکید کرد و اظهارد داشت: یکی از مهمترین مشکلات بخش درمان، مسئله تفکیک جنسیتی در خدمات پرستاری در مراکز درمانی است که اگر بر طرف شود خیلی از مشکلات بخش درمان حل خواهد شد.

وی در پایان به بیان اهمیت مسئله جداسازی بخش درمان از آموزش پرداخت و گفت: تفکیک این دو قسمت از هم باعث حل خیلی از مشکلات در این زمینه می‌شود، به طوری که بخشی از نیروهای نظام سلامت در بخش درمان و بخشی دیگر در بخش آموزش بکارگیری شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha