جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/افتتاح مرکز مشاوره مدرسه امام کاظم

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: مرکز مشاوره مدرسه امام کاظم(ع) شعبه ای از مرکز مشاوره معاونت تهذیب بوده و مکان آن با حمایت حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در حاشیه مراسم افتتاحیه مرکز مشاوره مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، عنوان کرد: مرکز راهنمایی و مشاوره که در مدرسه امام کاظم (ع) افتتاح شد، از عنایات حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی نسبت به اینگونه مسائل ناشی می شود و معظم له نسبت به تحصیل عمقیق و به اجتهاد مطلق طلاب اهمیت قائل هستند لذا طلاب در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند .

وی افزود: در مدرسه امام کاظم(ع) بخاطر اهمیت خانواده و تربیت خانوادگی ،قبل از درس اخلاق هفتگی، مباحث مهارت های زندگی برای طلاب که با خانواده های خود به این جلسات می آیند مطرح می شود که خیلی مورد استفاده قرار می گیرد .

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: در کنار این جلسات، مهدکودک برای فرزندان طلاب این مدرسه وجود دارد که خانواده ها فرزندان خود را به این مهدها آورده و این فرزندان طبق آموزه های اسلامی تربیت می شوند.

حجت الاسلام والمسلمیین ملکی تصریح کرد: قریب به پنج هزار طلبه در مدرسه امام کاظم(ع) تردد دارند، در این مدرسه مراکز تخصصی تفسیر، مشاوره، قضا، مهدویت مستقر است، مضاف بر اینکه یک مرکز تخصصی فقهی نیز در این مدرسه دائر است که برنامه آموزشی پژوهشی و تربیتی خاص و بسیار مفید و تاثیر گذار را داراست .

وی ادامه داد: تمام مباحث مربوط به دروس آزاد نیز در این مدرسه ارائه می شود، با توجه به حضور زیاد طلاب در این مدرسه، نیاز به مشاوره تحصیلی و استعدادیابی در این مدرسه حس می شود، به طور مثال طلاب باید بدانند در مباحث معقول استعداد بیشتری دارند و یا در مباحث منقول، بنابراین باید به مشاور مراجعه کنند همچنین جهت راهنمایی و یا در مباحث ازدواج یا خانواده اگر نیاز به مشاوره دارندمی توانند از این مرکز استفاده نمایند . و این مرکز برای صرفه جویی در وقت و تمرکز بیشتر در تحصیل ، خدمات زیادی به این عزیزان می کند .

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: مرکز مشاوره مدرسه امام کاظم(ع) شعبه ای از مرکز مشاوره معاونت تهذیب بوده و مکان آن با حمایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی شکل گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha