شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: در دین اسلام شاخص‌ترین نمادها و شعائر الهی، ائمه اطهار (ع ) هستند و بر هر مسلمانی لازم است که شعائر الهی را زنده نگه داشته و تقویت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در همایش زینبیون ستاد بازسازی عتبات عالیات که در سالن شهید رخشای اداره برق ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها، گفت: حضرت زینب کبری (س) در خانه‌ای بزرگ شدند که همه زیبایی‌های دینی در آن موج می‌زد.

وی در ادامه به بیان اهمیت حفظ و تقویت شعائر الهی پرداخت و تأکید کرد: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم به صراحت بیان کرده‌است که کسانی که تقوای درونی دارند می‌توانند شعائر الهی را زنده نگه داشته و حفظ کنند.

امام جمعه ارومیه افزود: در دین اسلام شاخص‌ترین نمادها و شعائر الهی ائمه اطهار (ع ) است، لذا هر کس که در راه حفظ و تقویت این نمادها و شعارهای دینی تلاش کند به ایمان و تقوای حقیقی دست می‌یابد.

وی با اشاره به روایتی درباره علم و آگاهی اهل بیت(ع) از امور شعیان، گفت: براساس روایات، حضرت اباعبدالله علیه‌السلام بر کارهایی که برای حفظ شعائر دینی و زنده نگه داشتن مکتب عاشورا صورت می‌گیرد، لذا هر قدمی که برای اهل بیت(ع) در دنیا برداشته شود، مورد توجه ائمه(ع) قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha