جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباسی

حوزه/ مجمع با ابزارهای ارتباطی و رسانه ای باید محاسن اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کند چون چهره ای که از طرف برخی رسانه های غربی از اسلام نشان داده می شود، زمینه نگرانی ها و اسلام هراسی ها را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ، حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه امروز  در مراسم بیست و نهمین سالگرد تأسیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: مقبوله "عمربن حنظله" روحی دارد که جامعه شیعه و پیروان اهل بیت(ع) هویت خود را باید بتوانند حفظ کنند اینکه در احقاق حق خود خودکفا بوده و از بین خود کسی را برای قضاوت انتخاب کنند و محتاج به غیر نباشند این روایت برای حفظ هویت پیروان اهل بیت(ع) است تا در جامعه ای که زندگی می کنند، هضم نشوند.

وی اظهار داشت: باید اجزای مجمع جهانی اهل بیت(ع) برای رشد علمی و آموزشی پیروان اهل بیت(ع)، تربیت نیرو و ارتقای علمی و فرهنگی پیش بینی و برنامه ریزی داشته باشد و از سازمان ها، تشکل ها، حوزه ها و مدارس حمایت شوند تا ارتقای فکری در بین شیعیان ایجاد شود. مجمع اگر می خواهد خود را حفظ کند باید در روابط عالم جایگاه اجتماعی و در موقعیت های مؤثر حضو داشته باشد و این اهداف به حمایت و برنامه ریزی نیاز دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی، عدم غفلت از تقویت بنیه اقتصادی پیروان اهل بیت(ع) را  یکی از وظایف مجمع برشمرد و گفت: مجمع با ابزارهای ارتباطی و رسانه ای باید محاسن اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کند چون چهره ای که از طرف برخی رسانه های غربی از اسلام نشان داده می شود، زمینه نگرانی ها و اسلام هراسی ها را ایجاد کرده است پس باید رسانه هایی داشته باشیم تا پیام اهل بیت(ع) را که مورد پسند فطرت انسانی است، را به دنیا برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ارتباط، تعامل و گفتگو با شخصیت های مؤثر باید از برنامه های مجمع باشد، افزود: مجمع در این چند دهه اعتبار و تجربه های خوبی کسب کرده است و ذخیره قابل قبولی دارد. همچنین شکل گیری مجامع محلی و زیر چتر خود قرار دادن فعالان اهل بیتی از برکات مجمع است و امیدواریم که در دهه های آینده، در گام دوم انقلاب که عصر تمدن سازی است، مجمع به خوبی بدرخشد و آینده روشن تری داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت گفت: نکته ای که باید به آن توجه شود این است که بیشترین تأکید رهبر معظم انقلاب مسئله تقریب و وحدت است؛ یعنی حفظ هویت شیعه به معنای تقابل با دیگر اجزای امت اسلامی نیست و این هویت باید مستقل باشد اما در تعامل و همکاری با دیگران و الا این هویت آسیب می بیند.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه افزود: اینکه اهل بیت(ع) تأکید می کنند در نمازها شرکت کنید، مریضان مخالفان را عیادت کنید، در تشییع جنازه شان شرکت کنید و ارتباط داشته باشید، برای این است که شیعیان در جامعه شیعه، به خوبی ها، اخلاق و عمل نیک شناخته شوند لذا حفظ هویت شیعه و ارتباط و همکاری با دیگران برای حفظ مصالح امت اسلامی است.

وی تأکید کرد: در روایتی آمده است "کونوا لنا زینا و لا تکونوا علینا شینا" معاشر شیعه؛ زینت برای ما باشید و عمل شما به گونه ای نباشد که برای ما نقص باشید. با مردم به خوبی سخن بگویید و زبان خود را از آزار دیگران بازدارید این توصیه های ائمه(ع) مسلئه شخصی نیست که در ارتباط با اشخاص دیگر رعایت کنیم؛ زبان جامعه شیعه باید، زبان برادری و نیکو باشد. سخن، برادرانه باشد و آزار دیگران و سخن زشت با سایر اعضای جامعه اسلامی نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی درباره فعالیت های مجمع جهانی اهل بیت(ع) در طول سالیان گذشته اظهار داشت: این نهاد مبارک با درایت رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و تأسیس شد و قریب به سی سال فعالیت می کند، مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز به عنوان نهادی شناخته شده و مورد قبول در دنیا می باشد و اهداف، سیاست ها و اسناد بالا دستی خوبی دارد که فعالیت های مجمع را روشن و هدف گزاری کرده است، چتر مجمع جهانی اهل بیت(ع) باید بر فراز همه اجزاء خانواده و جامعه شیعه باشد، جامعه شیعه از لحاظ جغرافیایی و به جهات جریان ها و گروه ها و تشکل ها و مذاهب گوناگون مثل اسمائیلیه و زیدیه، باید زیر این چتر قرار بگیرند.

وی افزود: مجمع با دیگران و با نهادهای بیرون از جامعه شیعه، سایر مذاهب اسلامی و پیروان ادیان دیگر و جریان های ادیان الهی باید ارتباط  و تعامل خوبی داشته باشد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در پایان تأکید کرد: یکی از راهبردهای مجمع توجه به حفظ اندیشه و مرزهای فکری و فرهنگی نسل آینده شیعه است چون امروزه جوانان شیعه در مخاطرات فکری و فرهنگی قرار دارند و از تکالیف و وظایف مجمع این است که برای حفظ مرزهای فکری جامعه شیعه مخصوصا نسل جوان توجه جدی داشته باشد زیرا شیعیان آماج تهاجمات فکری و فرهنگی هستند پس حفظ هویت شیعه و تقویت بنیه فرهنگی شیعیان از تکالیف و سیاست های مدیران مجمع باید باشد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha