پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حاج قاسم سلیمانی

حوزه/ در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، مسئولان کشور با صدور پیام های جداگانه ای این شهادت را تبریک و تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران،  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بیانه ای صادر کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز در بیانیه ای با اعلام انزجار و محکومیت شدید اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سرفراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مردم بزرگ ایران و خانواده بزرگوار ایشان و نیروهای مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت گفت.

ظریف در این بیانیه افزود: خباثت و حماقت نیروهای تروریست آمریکایی در ترور سردار سلیمانی، این شهید قهرمان و سردار مبارزه با تروریسم و افراط گرایی،  بدون تردید درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.

تسلیت وزیر ورزش و جوانان

وزیر ورزش و جوانان در پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در پیام مسعود سلطانی فر آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

 شهادت سردار رشید اسلام، سرلشگر قاسم سلیمانی محضر مقام معظم رهبری و امت شهید پرور تسلیت باد.

شهید سلیمانی نمونه ای ارزشمند و بزرگ برای جوانان و ورزشکاران و قهرمانان از یاران رهبر و انقلاب بود که بر سر دفاع از ارزشهای امام و نظام مقدس اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب و مردم و رهبر عزیزمان کرد

قاسم سلیمانی قهرمان ملی مردم ایران و الگوی تمامی جوانان و عاشقان انقلاب و رهبر بوده و خواهد بود.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

تسلیت وزیر کشور در پی شهادت سرلشگر حاج قاسم سلیمانی

متن پیام تسلیت رحمانی فضلی به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه وی، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.

شهادت سردار پرافتخار لشگر اسلام؛ فرمانده محبوب امت اسلامی در مبارزه با استکبار و افراط، سرلشگر حاج قاسم سلیمانی، را که پس از یک عمر مجاهدت در راه ارزش های الهی و دفاع از مستضعفان عالم به کاروان شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی پیوست، به عموم آزادیخواهان جهان و مردم انقلابی و شهید پرور ایران و مقام معظم رهبری ، تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

تردیدی نیست که خون مطهراین قهرمان شهید، نیرنگ آمریکای جهانخوار را که منشاء اصلی تجاوزها و جنایت های چندین دهه اخیر در جهان اسلام است، رسوا خواهد کرد و ملت های اسلامی و مردم شریف ایران را در پیگیری آرمان های الهی و انسانی انقلاب اسلامی استوار خواهد ساخت.

فقدان مجاهد نستوه و محبوب؛ شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای این عملیات تروریستی به ویژه شهید ابومهدی المهندس، غمی جانسوز و اندوهی بزرگ است، اما به خواست پروردگار قادر متعال، عزم جزم ملت های اسلامی در پیگیری مسیر اخوت و اتحاد اسلامی در برابر زیاده خواهی نظام سلطه جهانی را استوار خواهد ساخت و اراده پولادین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی ایران عزیز و صیانت از اهداف راهبردی انقلاب اسلامی، غنا خواهد بخشید.

السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

تسلیت وزیر بهداشت در پی شهادت سردار رشید سپاه اسلام

متن پیام تسلیت وزیر بهداشت در پی شهادت سردار رشید سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به این شرح است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

بامداد امروز، قبل از طلوع خورشید، ستاره ای تابناک از آسمان رشادت، جوانمردی، اخلاص، عشق به مردم و سرافرازی ایران اسلامی به دست اهریمنان به خاک و خون کشیده شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که عمری با مجاهدت و ایثار، تمام دقایقش مصروف مبارزه با تجاوز، بی عدالتی و تروریسم شده بود، خود بدست آلوده تروریست های بین المللی به شهادت رسید.

در آخرین دیدارم همچون همیشه مهربانانه در آغوشم کشید و تسبیح و انگشتری که در طواف بقاع اهل بیت متبرک شده بود، هدیه ام بخشید و چنین گفت: "که نمی دانم امکان بازدید مجدد هست یا خیر؟!" انگار منتظر و آگاه از شهادت بود. روحش با معشوق دلنوازش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور باد.

ضمن تسلیت از دست دادن سردار رشید اسلام به همه ظلم ستیزان و سربازان جبهه حق، رهبر معظم انقلاب و خانواده معزّز آن شهید، استمرار راه باعزتش را با عظمتی فزونتر از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

تسلیت وزیر نفت در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی

وزیر نفت در پیامی شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت بیژن زنگنه، وزیر نفت به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
 
گرچه شهادت، پاداش یک عمر مجاهدت خالصانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در راه خدا و برای سرافرازی ایران عزیز بود، ولی فقدان این بزرگ مرد فداکار، قطعا ضایعه‌ای برای جمهوری اسلامی است.

این مردِ بزرگ از تبارِ شهیدان بی‌ادعای دوران دفاع مقدس و به حق از مصادیق مومنانی بود که به عهد خود با خدای شهیدان وفادار ماند.

او شهید جاودانه ملت ایران است که با سربلندی و نامی نیک به جمع یاران شهید خود پیوست.
 
این ضایعه را به ملت بزرگ ایران، مقام معظم رهبری مدظله العالی، خانواده بزرگوار ایشان و خانواده همه ایثارگران، صمیمانه تسلیت گفته و از خداوند تبارک برای قاتلان خبیث و تروریست او و یاران شهیدش، خذلان و سیه‌روزی مسئلت می‌کنم.»

خبر تکمیل می‌شود...

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha