جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع ضد تروریستی حوزویان

حوزه/ نکته ای که باید به آن اشاره کنیم، ادبیاتی است که در این دو روز، همگان به آن اشاره داشتند اند و آن واژه انتقام است؛ ابتدا رهبر انقلاب و پس از ایشان، مسئولین نیز این مسئله را بیان کرده اند و به شما این بشارت را می دهم که همه مصمم برای انتقام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در تجمع ضد تروریستی حوزویان که با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، آیات یزدی، مقتدایی، اعرافی، محسن فقیهی، فاضل لنکرانی، اعضاء شورای عالی، اعضاء جامعه مدرسین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و علما و روحانیون در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن محکوم کردن این حادثه ترویستی که منجر به شهادت ژنرال قاسم سلیمانی و جمعی از فرماندهان حشی الشعبی شد، گفت: این تجمع، تجمعی کاملا هدفمند و نمایشگر حوزه انقلابی است و شب گذشته نیز در جلسه شورای عالی حوزه، مسئله تعطیلی دروس مطرح شد که هم مراجع عظام تقلید این پیشنهاد را پذیرفتند و هم یکی از مراجع تقلید، پیشنهاد برگزاری این تجمع را مطرح نمود.

امام جمعه موقت تهران افزود: از دیشب و امروز آیت الله حسینی بوشهری و آیت الله اعرافی برای برگزاری این تجمع، تلاش بسیاری کردند و شما حوزیان با این اجتماع نشان داده اید که حوزه انقلابی است و انقلابی باقی خواهد ماند.

عضو شورای عالی حوزه اظهار داشت: ۹ نکته قرآنی برای تجمع امروز آماده کردم تا این تجمع، فاخرترین مجلس در کشور شود و امیدواریم دوربین ها بتوانند این شکوه جمعیت را به مردم کشور نشان دهند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به شخصیت این شهید بزرگوار، بیان داشت: اخلاص، اولین مسئله ای است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشته و ایشان را شخصی مخلص معرفی کردند؛ شهید قاسم سلیمانی تا وقتی در جبهه بود، سرباز شجاع و نترس و نامش لرزه بر اندام دشمن می انداخت.

وی عنوان کرد: پس از اتمام جنگ تحمیلی، اشرار در استان کرمان جولان می دادند و این مسئله به شهید سلیمانی واگذار شد و ایشان با وارد میدان شده و با تدبیر، سفره اشرار را از این استان جمع کرد.

آیت الله خاتمی گفت: تا مسئله سپاه قدس پیش آمد، ایشان مایه افتخار جهان اسلام شد تا جایی که امریکایی کذایی گفته بود سلیمانی دشمن من است دوست دارم او را ببینم؛ اگر مدیریت حاج قاسم سلیمانی نبود، امروز داعش در عراق و سوریه بود؛ اما در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد خاک سوریه در دست داعش است.

عضو شورای عالی حوزه اظهار داشت: خصوصیت دومی که رهبر انقلاب بر روی آن تأکید داشتند، عاشق بی قرار شهادت بوده است؛ ایشان برای شهادت اشک می ریخت؛ به خصوص در این روزهای اخیر بی تابانه از شهادت می گفت؛ حتی شهادت را از مقام معظم رهبری خواستند؛ او سرباز علی به معنای دقیق کلمه بود.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: نکته سومی که رهبر معظم انقلاب در پیام خود بیان کردند، این بود که شهید قاسم سلیمانی شهید بین المللی مقاومت اسلامی است؛ کشور عراق این شهید والامقام را می شناسد و به فضل خدا، بهترین تجلیل در نجف و کربلا از این شهید خواهد شد؛ امروز سوریه، یمن و حزب الله، شهید قاسم سلیمانی را می شناسد و همه منتقم اویند و به یاری خدا انتقام این شهید را از آمریکا خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه ایشان سردار مقاومت بود، خاطرنشان ساخت: بیش از یک دهه است که امریکا سخن از خارومیانه جدید دارد؛ یعنی حاکمیت بر لبنان، عراق، سوریه و به شدت دنبال این مسئله بود؛ اما آن بزرگی که خار در چشم کرد، شهید سلیمانی بود و به همراه سید حسن نصرالله کاری انجام دادند که دشمن ناکام بماند.

آیت الله خاتمی گفت: تکفیر و داعش از سوی آمریکا ایجاد شده؛ اما به فضل خدا خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل خواهد گرفت.

امام جمعه موقت تهران افزود: واژه مقاومت، ثبات، استقامت و صبر در قرآن کریم آمده و همه مسئولین باید مقاومت و شجاعت را از مقام معظم رهبری بیاموزند.

عضو شورای عالی حوزه اظهار داشت: در مقابل واژه مقاومت نیز واژه هایی چون ضعف، وهن و تسلیم در برابر دشمن در قرآن مطرح شده است؛ شهید سلیمانی سردار مقاومت و خستگی ناپذیر بود؛ محافظ نداشت و به نحوی حرکت می کرد که نیاز به محافظ نداشته باشد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، ادبیاتی است که در این دو روز، همگان به آن اشاره داشتند اند و آن واژه انتقام است؛ ابتدا رهبر انقلاب و پس از ایشان، مسئولین نیز این مسئله را بیان کرده اند و به شما این بشارت را می دهم که همه مصمم برای انتقام هستند.
وی عنوان کرد: امریکا پیام داده است که همان اندازه که ما انجام داده ایم، شما انتقام بگیرد، اما مسئولین گفته اند هر اندازه خودمان بخواهیم انتقام خواهیم گرفت.

آیت الله خاتمی گفت: انتقام واژه ای است که در قرآن کریم بیان شده و این انتقام، مقدس است و باید دشمن را سر جای خود نشاند و آمریکا را از این کار خود پشیمان و مأیوس کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه این همه عقده برای چیست، تصریح کرد: بسیج مردمی عراق چه کرده که مورد هجمه هواپیمایی آمریکا قرار گرفته است؛ سلیمانی چه کرده که این گونه شهید می شود؟ پاسخ این سوال را قرآن کریم داده و فرموده است جرم آنان ایمان و خداباوری است.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: امام صادق(علیه السلام) می فرماید دعوای حق و کفر بر سرخداست؛ اینها خدا باور نیستند؛ ولی ما خدا باور هستیم؛ تمام دعوا روی همین مسئله یعنی خدا باوری و ارزشهاست؛ ما در برابر دشمنان می ایستیم و مقاومت چهل ساله داشته ایم و به فضل خدا دشمنا را خسته خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: دشمن در این راه هزینه ها می کند؛ ولی ناکام است و قرآن کریم نیز می فرماید آنها مغلوب خواهند شد؛ رهبر معظم انقلاب نیز در مشهد مقدس فرمودند: «عربستان دنبال تجهیزات هسته ای است و ما ناراحت نیستیم؛ چون بدست حزب الله می افتد و حزب الله علیه آنها بکار می گیرد».

آیت الله خاتمی گفت: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که آیا دشمن موفق خواهد شد یا نه؟ که قرآن کریم می فرماید: «دشمنان شما از این کار خسته نمی شوند. آنها کوتاه نمی آیند. همه تلاششان را بکار می گیرند تا نور خدا را خاموش کنند و قرآن وعده می دهد دشمنان ناکامند و دین آینده، دین ناب محمدی است».

امام جمعه موقت تهران افزود: اعتقاد فولادین ما این است که آینده جهان از آن اسلام و دین مهدویت است؛ نه تنها در آینده دراز مدت بلکه درجای دیگر هم این گونه است. مقاومت در یمن، سوریه و لبنان جان گرفته و امیدواریم همه پیش مقدمه برای ظهور باشد.

عضو شورای عالی حوزه اظهار داشت: راه چاره در این مقطع از زمان، جز اخراج آمریکایی ها از منطقه نیست؛ حضور امریکا در هر جای عالم به معنای توطئه است و این دشمنان به هر جایی که رفتند، دنبال سلطه بوده اند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: طرحی در مجلس عراق وجود دارد و آن طرح اخراج آمریکایی هاست؛ تا یک آمریکایی درعراق باشد، در این کشور امنیت نخواهد بود و باید تا آخرین نفر آمریکایی را با سیلی از کشورشان بیرون کنند تا عراق روی امنیت را به خود ببیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha