چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فرهنگ دینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه وظایف طلاب حوزه های علمیه در نگاه داری دین را مورد توجه قرار داد و گفت: وظیفه اصلی حوزه های علمیه این است که فرهنگ غالب دینی را نگاه دارند، همچنین اگر فردی بخواهد فرهنگ غالب ممکلتی را نگاه دارد یا اگر بخواهد فرهنگ غالب مملکتی را تغییر دهد باید از ظرفیت های نوجوانان و جوانان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در شیراز، حجت الاسلام حمید فرجی، در نخستین همایش تشکیلاتی آتش به اختیار طلاب مدارس علمیه خواهران شیراز که به مناسبت پاسداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم در سالن همایش های مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه نسبت کشور های دنیا با دین به سه دسته تقسیم می شود، اظهار داشت: دسته اول کشور هایی هستند که آنان را سکولار می نامیم، این کشور ها ضدیتی با دین ندارند.

وی کشور های لاییک را دومین مورد از نسبت کشور های دنیا با دین داسنت و اضافه کرد: این کشور ها ضد دین به شمار می روند و با مبانی دینی ضدیدت و خصومت دارند.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: در کشور های سکولار اگر فردی در جایی که مزاحمتی نباشد اعمال دینی اجرا کند کسی به آن کاری ندارد اما در کشور های لاییک با دین دشمنی می کنند.

حجت الاسلام فرجی به دسته سوم از نسبت کشور ها با دین اشاره و عنوان کرد: این دسته سوم کشور های دینی هستند که یا دین حق یا باطل را دارا هستند، نکته مهم این است که هیچکس نمی تواند ضمانت دهد این فرهنگ غالب در یکی کشور همیشه غالب بماند، مثلا در ترکیه در زمان عثمانی حکومت دینی داشتند که باقی نماند.

وی وظایف طلاب حوزه های علمیه در نگاه داری دین را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: ابراز کرد: وظیفه اصلی حوزه های علمیه که در نظام اسلامی این است که فرهنگ غالب دینی را نگاه دارند، همچنین اگر فردی بخواهد فرهنگ غالب ممکلتی را نگاه دارد یا بخواهد فرهنگ غالب مملکتی را تغییر دهد باید هر دو سراغ یک چیز درواقع نوجوانان و جوانان بروند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نوجوانان و جوانان یک کشور، از اهمیت بالایی برخوردار هستند و برای اینکه آنان را دینی بار بیاوریم با بخشنامه اتفاق نمی افتد، بلکه باید از جهت روانشناسی آنان را تقویت کرد.

وی در پایان مطرح کرد: یکی از مبانی مهمی که نوجوانان و جوانان را اسلامی بار می آورد، تقویت بود که رفتار ساز است، در جامعه ما باید رفتارهای اسلامی رشد پیدا کند، درواقع باید تفکرات و اراده های فردی را تقویت ببخشیم، فضای جامعه را باید به سوی رفتار های اسلامی سوق دهیم که آن با تقویت بخشی به وجود می آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha