شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مقامات هندی در اوتارپرادش متهم به حمله به شهروندان مسلمان شدند

حوزه/ درحالی که تظاهرات اعتراضی به قانون شهروندی توسط مسلمانان در سرتاسر هند برگزار شد، نیروهای امنیتی و پلیس هند اقدام به هدف قرار دادن نابجا و بیش از حد شهروندان کرده اند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ft، شهروندان مسلمانی که در اعتراضات علیه قانون جدید شهروندی شرکت کرده بودند، مورد حمله نیروهای پلیس و امنیتی قرار می گیرند.

یک کشاورز در اوتارپرادش پس از انتشار عکسی از خود در فیس بوک در اعتراض به قانون بحث برانگیز شهروندی، توسط سه پلیس بازدداشت شد.

این مسلمان ۳۶ ساله که به خاطر حفظ جانش خواست ناشناس بماند گفت: من در ابتدا منظور آن ها را نمی فهمیدم. ما حق اعتراض نداریم!؟ دستگیری اشتباه است.

کشاورز مسلمان یکی از ۱۲۴ نفری است که ماه گذشته در اوتار پرادش به جرم فرستادن «محتوای تحریک آمیز» در رسانه های اجتماعی دستگیر شده است.

وی که با قید وثیقه آزاد شده است تایید می کند که بسیار ترسیده و اینکه شبکه های اجتماعی امن نیستند. او خاطر نشان کرد که هرگز انتظار نداشته چنین اتفاقی در هند برایش بیافتد.

 پلیس همچنین به یک استاد دانشگاه در دهلی نو حمله کرده و یکی از برجسته ترین مورخان این کشور در بنگلور را به جرم اعتراض در برابر قانون جدید شهروندی در سراسر کشور بازداشت کرده است، اما وحشیانه ترین برخورد ها در ایالت اوتارپرادش، پرجمعیت ترین ایالت هند رخ داده است، که هندوهای افراطیی به گرفتن «انتقام» علیه تظاهرکنندگان متعهد شده اند! یوگی ادیت یانات، یک هندوی راست گرا رهبر این سازمان است.

قانون جدید، تابعیت تسریع یافته به اقلیت های مذهبی غیرمسلمان از سه کشور همسایه ارائه می دهد ، که منتقدین می گویند آشکارا ضد مسلمانی محسوب می شود.

آنها معتقدند که این امر با استفاده از دین به عنوان پایه ای برای تعیین تابعیت ، پایه های سکولاری و هندی را تضعیف می کند. نارندرا مودی ، نخست وزیر هند ، اصرار دارد که این قانون توسط احزاب مخالف به عمد تفسیر می شود تا ناآرامی هایی را ایجاد کند و اعتراضات را شعله ور سازد.

گفتنی است پس از تظاهراتی که در ۲۰ دسامبر در سراسر اوتار پرادش شعله ور شد ، این ایالت مجدداً به حالت تعطیلی درآمد، اینترنت در بسیاری از مناطق قطع شد و تجمعات عمومی ممنوع اعلام شد.  

پرین کومار سخنگوی پلیس اوتار پرادش گفت: از زمان وقوع این اعتراضات نوزده نفر در ایالت کشته شده اند و ۱۲۰۰ نفر دیگر نیز دستگیر شده اند. وی گزارش رسانه های محلی مبنی بر شلیک پلیس به تظاهرکنندگان ، شکنجه زندانیان و حمله به خردسالان را رد کرده است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha