سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
هند

حوزه/ الازهر مصر با صدور بیانیه ای نگرانی شدید خود را از قانون تابعیت ضد اسلامی هند اعلام کرد و در مورد پیامدهای تبعیض علیه مسلمانان در مقایسه با پیروان ادیان هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه طبق قانون تابعیت جدید در هند، اعطای تابعیت به اتباع کشورهای افغانستان و بنگلادش و پاکستان به شرطی صورت می گیرد که غیر مسلمان باشند و پیش از سال ۲۰۱۵ وارد هند شده باشند و این قانون تبعیض آمیز و ضد اسلامی از زمان تصویب تاکنون با اعتراض گسترده مسلمانان هند و کشورهای اسلامی روبرو شده است و در روزهای گذشته موجی تازه از خشونت علیه مسلمانان و مساجد و مقدسات دینی را در هند ایجاد کرده است و منجر به کشته شده ۴۰ نفر شده است.

در همین راستا الازهر مصر با صدور بیانیه ای نگرانی شدید خود را از این قانون اعلام کرد و در مورد پیامدهای تبعیض علیه مسلمانان در مقایسه با پیروان ادیان دیگر در قانون جدید تابعیت هند هشدار داد و گفت: این تبعیض دینی از دولت هند بعید است.

الازهر در این بیانیه خواستار توجه به ارزش های شهروندی و برخورداری همه مردم از حقوق خود و دوری از تبعیض دینی و نژادی شد و تاکید کرد که اکر فرهنگ گفتگو و مبانی همزیستی مشترک حاکم شود می توان به راه حل های مورد رضایت رسید و باید توجه داشت که مسلمانان هند دومین اجتماع بزرگ در جهان و از عوامل رشد و توسعه هند در دوره های گوناگون هستند.

از سوی دیگر کمیته سند انسانی نیز در مورد وخامت اوضاع در هند و درگیری های طایفه ای خشونت بار و تحریک احساسات دینی و دعوت مردم به خشونت در این کشور هشدار داد و خواستار عمل دولت هند به سند برادری دینی امضا شده توسط شیخ الازهر و پاپ واتیکان شد و همه طرف ها را به خویشتنداری و دوری از فتنه و روی آوردن به گفتگو و تقویت شهروندی و برخورد با عوامل خشونت دعوت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha