شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
راهپیمایی ها علیه کشتار مسلمانان در هند در شهرهای مختلف آمریکا

حوزه/ صدها تن از مسلمانان و غیرمسلمانان آمریکایی هندی در شهرهای مختلف ایالات متحده، جلوی کنسولگری های هند دست به تظاهرات زده و کشتار مسلمانان هند را محکوم کردند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، صدها تن از شهروندان آمریکایی- هندی با اعتقادات دینی مختلف عصر جمعه در اعتراض به خشونت های اخیر علیه مسلمانان در دهلی که دست کم منجر به کشته شدن ۴۲ نفر و زخمی شدن صدها تن دیگر گردید، دست به تظاهرات و اعتراض های خیابانی زده، در خارج از کنسولگری های هند در شهرهای مهم آمریکا تجمع کردند.

روز دوشنبه خشونت در پایتخت هند رخ داد و منجر به خشونت سه روزه علیه مسلمانان شد ، در حالی که اوباش هندو به خانه ها ، مغازه ها و مساجد مسلمانان حمله کردند. این حملات علیه مسلمانان معترضی انجام شد که علیه قانون جدید شهروندی دست به راهپیمایی خیابانی زده بودند. خشونت ها زمانی آغاز شد که کاپیل میشرا، رهبر حزب بهاراتیا جانتا تهدید کرده بود که تحصن های مسالمت آمیز در خیابان ها باید پایان یابند.

دولت ناسیونالیست هندو به رهبری نخست وزیر نارندرا مودی مدعی است که قانون اصلاحیه شهروندی به منظور کمک به اقلیت های تحت تعقیب  از کشورهای همسایه است ، اما منتقدین می گویند این قانون که ادیان غیر از اسلام را مبنای اعطای تابعیت قرار داده مخالف قانون کشور است.

این قانون که در دسامبر گذشته تصویب شد ، با دستور اجرایی ممنوعیت ورود مسلمانان  به آمریکا توسط دونالد ترامپ مقایسه شده است

 معترضین آمریکایی عصر جمعه در خارج از کنسولگری هند در نیویورک تجمع یافته و  در حالی که  شعار «شرم» سر می دادند، مقاماتی را که خارج یا داخل می شدند خطاب قرار می دادند.

سانا قطب الدین ، ​​یکی از فعالان مدنی مرتبط با سازمان اتحاد برای عدالت و پاسخگویی - ائتلافی از گروه های آسیای جنوبی که تظاهرات روز جمعه را در کنار اعضای سازمان هایی چون شورای مسلمانان آمریکای هند ، ابتکار همبستگی آسیای جنوبی و لبزهای برابری برگزار کردند ، گفت: ما خسته شده ایم. اینجا ایستادن تنها کاری است که از دست مان برمی آید.

سایر سازمان های جامعه مدنی مانند اتحاد برای آسیایی های جنوبی که اقدام می کنند ، گروه شیکاگو علیه فاشیسم هندو و منطقه خلیج علیه فاشیسم هندو نیز به بدترین خشونت در دهلی از سال ۱۹۸۴ معترض شدند.

گفتنی است این اعتراضات از سان فرانسیسکو گرفته تا شیکاگو و آتلانتا توسط گروه های مختلف مسلمان و غیرمسلمان برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha