جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه جوهر انقلابی بودن شهید سلیمانی ولایت مداری است گفت: حاج احمد کاظمی  و حاج قاسم سلیمانی پیوند عجیبی با یکدیگر داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، عصر امروز در مراسم چهاردهمین سالگرد شهادت حاج احمد کاظمی و سوگواری شهادت حاج قاسم سلیمانی، در گلستان شهدای اصفهان، اظهار کرد: این دو شهید پیوند عجیبی با یکدیگر داشتند.

وی در توصیف ویژگی های مشترک دو شهید حاج احمد کاظمی و قاسم سلیمانی، گفت: اخلاص و کار خالص برای ذات ربوبی نخستین ویژگی هر دو شهید بود، دومین ویژگی مشترک تواضع، فروتنی ومردمی بودن است، وارستگی و عدم توجه به زر وزیور دنیا و روحیه شهادت طلبی از دیگر ویژگی های مشترک دو شهید است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا  تصریح کرد: شهادت طلبی اوج باور به معاد است که استقبال از تکلیف های سنگین را به دنبال دارد؛ اولین ویژگی این دو شهید در ابعاد رفتاری واجتماعی، ولایت مداری است؛ امروزه نظام سلطه و استکبار قهرمان سازی و چهره سازی می کنند و فلسفه بسیاری از مسابقات ورزشی  دنیا قهرمان سازی است، ولی خداوند براساس سربازی ولایت قهرمانی چون شهید سلیمانی پرورش می دهد که ۸۰ میلیون نفر برای عشق ورزیدن به او زلزله بپا می کنند.

وی افزود: ولایت فهمی، ولایت باوری، ولایت یاوری و دفاع از ولایت در صحنه های سخت از جمله خصیصه های بارز دو شهید حاج احمد کاظمی  و حاج قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی انقلابی بود و جوهر انقلابی بودنش ولایت مداری است.

وی تاکید کرد: مدیریت بحران از ویژگی های بارز شهید است، ترکیب شجاعت وتدبیر در وجود شهید سپهبد سلیمانی بود، از دیگر ویژگی های دو شهید، فرانگری در بحث امنیت است؛ برخی در موضوع امنیت فقط شهر و استان خود را می بینند، ولی یک مدیر استراتژیک امنیت را فراتراز کشور خود می بیند براین اساس این ذهن استراتژیک شهید سلیمانی بود که امنیت را فراتراز مرزهای کشور خود می دید وامیدوارم این دید فوق العاده در دانشگاه ها تدریس شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه امروز شرایطی را داریم که مدیران باید جوهر مدیریت بحران داشته باشند، در بخش سوم سخنان خود پیرامون سالگرد شهادت حاج احمد کاظمی و شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد: ابعاد کارکردی شهید حاج قاسم سلیمانی عبارت است از امنیت برای ایران، یک ذهن استراتژیک می گوید برای تامین امنیت باید فراتر از مرزهای کشور دفاع کرد که هزینه ها را می کاهد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به کارکردها و نقشه های شهید سلیمانی در جریان سقوط دمشق و بغداد و هجوم داعشیان، گفت: دفع خطر شرورترین افراد عالم از جمله دیگر کارکردهای این شهید است؛ ممانعت از تجزیه عراق و سوریه از دیگر کارکردهای شهید سلیمانی بود، این شهیدان جلوی فجایع بزرگ را گرفتند.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی طرح خاورمیانه بزرگ دشمن را در نطفه خفه کرد، گفت: زنده نگه داشتن جبهه مقاومت در منطقه و صیانت از حریم اهل بیت وعترت دیگر کارکردهای شهید سلیمانی است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا  تصریح کرد: ایستادگی همه جانبه در برابر آمریکا خواسته و  مطالبه شهدا است، قطع امید از دشمن وآمریکا دیگر خواسته شهدا است، راهبرد آمریکا تسلیم و راهبرد رهبری مقاومت فعال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha