جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گرامیداشت سردار شهید سلیمانی در مسجد رفعت قم

مراسم گرامیداشت سردار شهید سلیمانی و یاران شهیدش عصر امروز در مسجد رفعت قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ظهرامروز مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی  و همرزمانش، به همت خبرگزاری رسا و با مشارکت مراکز رسانه ای قم و با حضور حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم، حسن شمشادی کارشناس مسائل خاورمیانه و دیگر مسئولان استانی و مردم و اهالی رسانه در مسجد رفعت قم برگزار شد.

در این برنامه در ابتدا حسن شمشادی با بیان اینکه شهید سلیمانی بیشتر از اینکه حرف بزند عمل می کرد، عنوان کرد: قبل از اینکه سپاه پاسداران به پایگاه های آمریکا حمله کند، ترامپ توئیت می زد که اگر جمهوری اسلامی دست به اقدامی بزند ۵۲ نقطه ایران را هدف قرار می دهیم، از تهدیدها نهراسیدیم و برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم کشوری که از آمریکا آسیب دید به خود آمریکایی ها آسیب زد.

وی با اشاره به بیانیه نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیما خاطرنشان کرد: اعتماد به رسانه ها یک شبه ایجاد نمی شود، سال ها طول می کشد که این اعتماد حاصل شود، چرا باید رسانه با نابخردی اعتمادها را سلب کند، چرا باید نخستین خبر را آمریکا، پنتاگون و فرانسه بدهد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: وقتی که فعالانه و نه منفعلانه در عرصه خبر حضور پیدا کردیم، دشمن را زمینگیر کردیم، در چند سال گذشته رهبر انقلاب بیمار شدند، در این اتفاق صداوسیما نخستین منبعی بود که این خبر را منتشر کرد، در این چند روز مدام از وضع سلامت ایشان خبر و عکس و فیلم پخش شد، روند درمان ایشان تمام شد؛ این به ظاهر یک خبر است، اما اگر از آن عبور می کردیم، رسانه های دشمن آن را مخابره می کردند؛ با این پیشدستی و حضور فعالانه رسانه دشمن آچمز شد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین کعبی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی انسان مومن و ولایتمدار و هوشمند و توانا بود و غیرت دینی و روحیه جوانمردی را در خود جمع کرده بود؛ عصاره این شخصیت بعد از شهادتش ظهور و بروز بیشتری پیدا کرد.

وی بیان کرد: رسانه های داخلی نباید اجازه دهند که رسانه های دشمن این پیروزی بزرگ را کوچک جلوه دهند؛ راز این عزت و عظمت این است که شهید سلیمانی فضائل شهدای دفاع مقدس را در خود جمع کرده بود؛ او با شهدا زندگی می کرد و محشور بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: شهید سلیمانی پیوند نسل ها را بر پایه شهادت ایجاد کرد، این رسالت آموزش و پرورش را بیشتر می کند که شیوه زندگی او را در مدارس به دانش آموزان منتقل کند.

در انتهای این مراسم، در مداح اهلبیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه خوانی در رثای حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha