شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تجلیل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین در جمع فعالان حوزه نماز تصریح کرد: آرامش و اطمینان، گمشده انسان امروزی است که در آرزوی به دست آوردن آن می‌کوشد و قرآن کریم راه رسیدن به آرامش را به بشر معرفی کرده است؛ «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» همانا با یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در مراسم تجلیل از فعالان حوزه نماز اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، شهادت سردار سپاه اسلام شهید سلیمانی و همرزمانش و همچنین سانحه سقوط هواپیمای مسافربری را خدمت ملت ایران تسلیت گفت.

وی اظهار کرد: با شهادت سردار سلیمانی به دست آمریکای جنایتکار، غرور ملی ایران جریحه دار شد، ولی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست انتقام سختی از آمریکا بگیرند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  دشمنان اسلام میلیاردها دلار هزینه کرده تا ضمن خدشه دارکردن نظام جمهوری اسلامی، به اهداف شوم خود دست پیدا کنند ولی شهدایی همانند سلیمانی ها همه تلاش های خبیثانه آنها را هدر داده و نقشه هایشان را خنثی می کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین به ارتباط بین انسان و نماز پرداخت و بیان کرد:خدای متعال می فرمایند که إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنکَرِ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ یعنی نماز را به پا داشته که نماز انسان را از فحشا ومنکرات باز می دارد.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: آنچه که از این آیه شریفه به نظر می رسد که خدای متعال دستور داده اند که مردم نماز بخوانند برای این است که نماز انسانها را از فسق و فجور باز می دارد و این مطلب به ما می فهماند که نماز عملی است، عبودی که به جا آوردنش صفتی درروح آدمی پدید می آورد و در نتیجه جان و دل را از گناهان و آلودگی هایی که از اعمال زشت پیدا می شود پاک و شسته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: یکی دیگر از آثار و برکات مهم نماز که حتی از نهی از فحشا ء و منکر نیز بسیار مهم است این است که انسان را به یاد خدا انداخته که ریشه و مایه اصلی هر خیر و سعادت است و حتی عامل اصلی نهی از فحشا ء و منکر نیز همین ذکرالله است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: هر نمازی به همان اندازه که از شرایط کمال و روح عبادت و حضور قلب برخوردار است، نهی از فحشاء و منکر می ‌کند.

وی ادامه داد: مهمترین راهی که خداوند برای بندگان خود قرار داده تا با او ارتباط مستمر داشته باشند، نماز است. در هرشبانه روز پنج وقت برای نماز قرار داده شده است تا ارتباط معنوی با خالق هستی قطع نگردد. در دین اسلام تاکید فراوانی برای به جا آوردن باشکوه نماز در اوقات پنج گانه شده است که یادگیری و تذکراین تاکیدات باعث می شود انسان به خواندن نماز بیشتر اهمیت دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: اگر انسان رابطه خود را با خدای متعال قطع کند، یک موجود کاملا ضعیف و نا امید خواهد شد و توان زندگی را از دست خواهد داد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات امروز در جامعه اضطراب و فشارهای روانی است که پیامدهای منفی آن همه زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی اظهار کرد: آرامش و اطمینان، گمشده انسان امروزی است که در آرزوی به دست آوردن آن می‌کوشد و قرآن کریم راه رسیدن به آرامش را به بشر معرفی کرده است؛ «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» همانا با یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha