پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ مشاور مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی مصداق بارز "اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم" بود، گفت: سردار مقاومت علاوه بر اخلاص، اعتماد به خدا، بصیرت و گذشت، نسبت به همه مردم" رحماء بینهم" بود، به طوری که همه جامعه را خانواده خود دانسته و نسبت به دشمنان نمونه" اشداء علی الکفار" بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم فرحناز رجب زاده، در ویژه مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی در جمع کارکنان، اساتید و مبلغان مجموعه حوزوی و نیز اعضای موسسه قرآنی الزهرا(س) گرگان با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب بیان کرد: "کلید آسمانی شدن سردار سلیمانی اخلاص است".

وی به تشریح واژه "اخلاص" پرداخت و بیان کرد: در اهمیت و جایگاه "اخلاص" همین بس که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای می فرمایند: "انقلاب امام راحل به برکت اخلاص ایشان بود، همچنین تمام موفقیت ها و پیشرفت های حضرت امام(ره) از اخلاص ایشان ناشی می شد"، معظم له خطاب به کادر مرکزی حزب الله لبنان که به دیدار ایشان آمده بودند فرمودند: "من تقویت جانب معنوی را واجب می دانم".

مشاور مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان با استناد به حدیث قدسی ادامه داد: خداوند متعال در حدیث قدسی خطاب به حضرت موسی(علیه السلام) می فرمایند: "آنچه که با آن وجه من اراده شود و من درنظر گرفته شوم قلیل آن کثیر و آنچه اراده شود بدون وجه من کثیر آن  نیز قلیل است "لذا با اتصال به خداوند انسان ضعیف متصل به بی نهایت شده و قوی می شود.

رجب زاده در بیان معنای اخلاص خاطرنشان کرد: "اخلاص "خالص کردن و ناب کردن نیت بطوری که به طَبَع نیت، عمل نیز خالص شود، همچنین انجام وظیفه فقط برای خدا" اخلاص" نام دارد، خداوند متعال در حدیث قدسی خطاب به داوود می فرمایند: " یا داوود !من دوستدار کسی هستم که مرا دوست داشته و هم نشین کسی هستم که با من هم نشین است".

 وی در ادامه به صفات اخلاقی وابسته به اخلاص پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند: "اخلاص زمانی تحقق می یابد که با اعتماد به خدا و ایمان به تحقق وعده های الهی همراه باشد" چنانچه تمام ظواهر براین بود که واقعه کربلا بر خاموش شدن شعله عاشورا اذعان داشت چراکه سرشار از خیانت و جنایت بود ولی امام حسین(علیه السلام) و حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) بر این اعتقاد بودند که "اِنَّ الباطِلَ کانَ زَهُوقاً".

 استاد حوزه اضافه کرد: بصیرت رابطه مستقیم با اخلاص دارد، چنانچه هرچه مخلصانه تر عمل کنیم خداوند بر بصیرت ما می افزاید، همچنین گذشت از انگیزه های شخصی و به انگیزه الهی رسیدن از دیگر صفات اخلاص است.

 وی در بحث از آثار اخلاص اذغان کرد: پیشرفت کارها از جمله اثرات اخلاص است چراکه هرگاه انسان با اخلاص کاری را انجام دهد خداوند سکّاندار و متولی امور او خواهد بود، همچنین محبوبیت و جذب دل ها از دیگر آثار اخلاص است چنانچه آیه "مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ "دلالت براین مطلب دارد.

رجب زاده ابراز کرد: شکرگزاری خدا و ماندگاری نام نیک در تاریخ و پاداش بی نهایت در مقابل انجام کارها از دیگر آثاری است که با اخلاص همراه است البته شخص مخلص فقط به دنبال ماندگاری اسلام است زیرا"حفظ اسلام را از اهم واجبات می داند" همچنین همه پاداش ها متناسب با انجام کارها است اما مخلص چون وجودش متعلق به خداوند بوده پاداش کارش نیز بی نهایت است" وَ ما تُجْزَوْنَ إِلَّا ما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ إِلَّا عِبادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِینَ".

 مبلغ مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان به راه های کسب و تقویت اخلاص اشاره کرد و گفت: دوست نداشتن ستایش دیگران، قبول کارهایی با رنج زیاد و بازده مادی کم، انجام کارها به قصد قربت و استمداد از درگاه خدا در همه حالات از راه هایی است که موجب کسب و تقویت اخلاص در انسان می شود.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی مصداق بارز "اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم" بود، گفت: سردار مقاومت علاوه بر اخلاص، اعتماد به خدا، بصیرت و گذشت، نسبت به همه مردم" رحماء بینهم" بود، به طوری که همه جامعه را خانواده خود دانسته و نسبت به دشمنان نمونه" اشداء علی الکفار" بود.

 رجب زاده در پایان با اشاره به تواضع سردار و نیز رابطه بسیار قوی او با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: آنچه در تشییع جنازه کم نظیر ایشان اثر داشت نحوه شهادت او بود در کلامی از او وارد است که" تا کسی شهید نباشد، شهید نخواهد شد، شرط شهید شدن، شهید بودن است" لذا این نوع زندگی کردن موجب شکوه و عظمت سردار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha