شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با طرح این سؤال که «چرا در روزی که نیروی پدافندی کشور در حالت آماده‌باش کامل بود و احتمال حمله نظامی به آسمان کشور می‌رفت، مسئولین اجازه پرواز به هواپیمای اوکراینی را دادند!؟» گفت: مسئولینی که اجازه پرواز هواپیما در آن شرایط را صادر کردند، باید توسط دستگاه قضا مورد مواخذه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان باغملک و سالگرد شهادت روحانی شهید حجت‌الاسلام سید فخرالدین طباطبایی و همچنین بزرگداشت شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: راز محبوبیت حاج قاسم و یاران در دل‌های مردم هم‌خون بودن او با شهدای کربلا است به تعبیری همان‌گونه که هدف آنها فقط خدا و اهل‌بیت پاک و طهارت و عصمت بود هدف شهدای عزیز ما هم همین بود.

وی افزود: در روایات از حضرت امیرالمؤمنین(ع) نقل‌شده که «اگر کسی آرزوی شهادت داشته باشد ولو در بستر بمیرد در صورت رعایت سه حق یعنی "ایمان به خدا"، "عمل صالح" و "رضایت خداوند متعال"  اجر شهید را خواهد داشت».

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به ویژگی‌های سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، تصریح کرد: نخستین ویژگی حاج قاسم رعایت «حق‌الله» بود یعنی عبودیت و بندگی مخلصانه خدا را انجام داد. دومین ویژگی آن شهید بزرگ رعایت «حق الرسول» به معنای تناسب کلیه رفتار و کردارش با سنت پیامبر گرامی اسلام است؛ همان‌گونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید فرمودند؛ شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی امکان‌پذیر نیست مگر با رعایت سبک زندگی اسلامی به این معنا که تمام رفتارهای ما در چارچوب سنت پیامبر باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با اشاره به سومین ویژگی سردار سلیمانی، اضافه کرد: سومین ویژگی حاج قاسم و یارانش «حق الولی» است در قالب محبت و اطاعت که عبارت است از تلاش فرد برای محبوب شدن ولی او است؛ که در این راستا شهدای عظیم الشان هیچ‌گاه اجازه ندادند حرف‌های امام روی زمین بماند.

امام جمعه اهواز، در بخش دیگری از سخنان خود، در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی اظهارداشت: آمریکا به دنبال ترور شخصیت‌هایی همچون سردار سر افراز حاج قاسم سلیمانی و سردار حاجی‌زاده به هر شکل ممکن بوده و هست.

وی با طرح این سؤال که «چرا در روزی که نیروی پدافندی کشور در حالت آماده‌باش کامل بود و احتمال حمله نظامی به آسمان کشور می‌رفت، چرا مسئولین با وجود این شرایط اجازه پرواز به هواپیمای اوکراینی را دادند!؟» گفت: مسئولینی که اجازه پرواز هواپیما در آن شرایط را صادر کردند، باید توسط دستگاه قضا مورد مواخذه قرار گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در پایان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دوران بزن در رو تمان شده است»، تصریح کرد: در این راستا ما به مسئولینی نیاز داریم که به مردم خدمت کنند، همان‌گونه که امام راحل در پاسخ به سؤال «راز محبوبیت ایشان که توسط خبرنگار فرانسوی مطرح شد» فرمودند؛ مردم خادم خودشان را دوست دارند، خدمت خالصانه به مردم راز محبوبیت است.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha