چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمع تبریز

حوزه / امام جمعه تبریز با اشاره به این که افرادی که به بهانه‌های سقوط می‌خواهند سپاه را تضعیف کنند، گفت: بزرگی و عظمت سیلی سخت ایران و فرزندان دلاور سپاهی نباید در حاشیه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، جمعه 27 دی ماه، در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به مصادیق تقوا گفت: یکی از مصادیق تقوا، اجتناب از مال حرام است. لقمه حرام زبان دین عقل و ایمان را از بین می‌برد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: لقمه حرام مانند خون است و خون به تمام اعضا انسان وارد می‌شود و نابود می‌کند. پیامبر (ص) می‌فرمایند از سنگ حرام در ساخت خانه استفاده نکنید چون این سنگ حرام مایه ویرانی خانه می‌شود. در هر جایی هستیم، از مال حرام دوری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه غفلت، مایه فراموشی خداوند می‌شود، افزود: چیزهایی که باعث می‌شود انسان خدا را فراموش کند، همراهی شیطان، سختی در زندگی همه از آثار دوری از یاد خدا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به ابعاد سیلی سخت ایران به آمریکا اشاره کرد و گفت: بزرگی و عظمت سیلی سخت ایران و فرزندان دلاور سپاهی نباید در حاشیه قرار گیرد، زیرا این عملیات بزرگ از ویژگی‌های زیادی از جمله به رخ کشیدن قدرت ایرانی در رابطه با وجود تجهیزات و شلیک غیرقابل پیش‌بینی، پاسخ کوبنده سپاه، استفاده از کلاهک جدید برای موشک فاتح ۳۱۳ و چندین مورد دیگر برخوردار بود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امروز برای حمایت از شوکت سپاه، همدردی با بازماندگان حادثه هوایی و محکوم کردن افرادی که به بهانه‌های واهی می‌خواهند سپاه را تضعیف کنند، به صورت سراسری راهپیمایی خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: یاوه‌گویی ترامپ در رابطه با عین‌الاسد منجر شد تا مردم به چهره واقعی آمریکایی بار دیگر پی ببرند، ولی بعدا با بیانیه صادقانه ستاد نیروهای مسلح کمی آن شیرینی از بین رفت و کام مردم تلخ شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به انتخابات مجلس در اسفند ماه بر ضرورت رعایت اخلاق و رفتار انتخاباتی تاکید داشت و گفت: امیدواریم کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و با رفتارشان کاندیداهای دیگر را ناراحت نکنند.

امام جمعه تبریز در خصوص شاخص‌های نماینده انقلابی مجلس، گفت: رعایت اخلاق یکی از این شاخص‌ها است و نماینده باید بعد از انتخاب شدن نیز اخلاق و ادب را رعایت کند.

وی بر التزام به حفظ شأن نمایندگی نیز تاکید کرد و افزود: نماینده باید جایگاه نمایندگی را رعایت کند. حریص نبودن برای سمت نمایندگی از دیگر ویژگی‌ها است و کاندیداها نباید طوری رفتار کنند که حتماً باید برای نمایندگی انتخاب شوند.

وی گفت: حرص باید برای خدمت به مردم باشد، نباید وعده‌های غیر عملی را به مردم دهند. آسفالت ریزی و ساختن جاده چه ارتباطی با نمایندگی دارد؟

امام جمعه تبریز به مناسبت‌های تقویمی هفته اشاره کرد و گفت: روز غزه، سالگرد شهادت نواب صفوی و شهدای عملیات کربلای ۵ از مناسبت‌های تقویمی است. 

وی با تاکید بر اینکه غزه بسیار پراهمیت است، گفت: باریکه غزه دارای اهمیت فراوان است به طوریکه غزه از اردوگاه بزرگ آوارگان فلسطینی بوده و به نوعی خاستگاه مقاومت ضدصهیونیستی است و جامعه خلاق مبتکر در مقابله با جریان ضدصهیونیست محسوب می‌شود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان به نقش حاج قاسم سلیمانی در غزه اشاره کرد و گفت: تلاش حاج قاسم و هم‌گرایی گروه مقاومت، رهبران مقاومت فلسطینی را می‌توان دید و شنید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha