پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام خالق پور - جامعه المصطفی

حوزه/مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید اداره بررسی جامعةالمصطفی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این مراسم،حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور، جانشین ریاست المصطفی، با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی حجت‌الاسلام مبشری از نظر رعایت جوانب تقوا و دین‌داری تصریح کرد: حجت‌الاسلام مبشری در مدتی که مسئولیت را برعهده داشت، عملکرد خوبی رقم زد و همکاری خوبی با بخش‌های مختلف جامعةالمصطفی داشت.

وی واسپاری این مسئولیت را به معنای قطع همکاری با جامعةالمصطفی ندانست و ابراز امیدواری کرد که حجت‌الاسلام مبشری با فکر و تجربه‌هایش، یاور المصطفائیان باشد و بتوانیم در جهت اهداف المصطفی با شتاب بهتر و بازدهی مطلوب‌تر حرکت کنیم.

جانشین ریاست المصطفی جایگاه اداره بررسی را ملی، بین‌المللی و المصطفایی عنوان کرد و گفت: ابعاد چندگانه جامعةالمصطفی باید با هم آمیخته و در تصمیم‌گیری‌ها، مصالح هر سه بعد رعایت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خالق‌پور افزود: المصطفی نهادی حوزوی است و لازم است به گونه‌ای با شخصیت‌های کشورهای مختلف تعامل شود که احساس آرامش داشته باشند.

وی اداره بررسی را امین و مشاور طلاب و کارکنان جامعةالمصطفی برشمرد و اظهار داشت: با فعالیت مناسب این اداره، روزنه نفوذ شیاطین به این فضای حوزوی بسته خواهد شد و امکان نفوذ برخی افکار مخرب از بین می‌رود.

در ادامه، حجت‌الاسلام مبشری، وظیفه جامعةالمصطفی را تربیت سربازان امام زمان(عج) دانست و تصریح نمود: الفت بین قلوب، فقط با ید قدرت الهی به وجود می‌آید. امیدوارم الفت بین قلوب، سبب دوچندان شدن همت‌ها شود و در پیشبرد اهداف مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و نظام جمهوری اسلامی مؤثر باشد.

وی به سخن مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درباره پیچ تاریخی بشریت اشاره کرد و بیان نمود: در چنین شرایطی، نقش حوزه‌های علمیه و المصطفی ممتاز و ویژه است و بی‌شک دشمنان و بدخواهان در نظر دارند کارایی حوزه و جامعةالمصطفی را مختل نمایند. بدین ترتیب، نهادهای نظارتی نباید اجازه دهند دشمنان به اهداف خود دست یابند.

حجت‌الاسلام مبشری حضور طلاب غیرایرانی را فرصت ارزشمندی برای نظام، ارزیابی نمود و خاطرنشان ساخت: برخلاف بسیاری از کشورها که اتباع کشورهای دیگر را بیگانه می‌دانند، جمهوری اسلامی پذیرای طلاب غیرایرانی است و به گفته رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی)، طلاب غیرایرانی صاحبخانه هستند.

مدیر پیشین اداره بررسی از جایگاه مطلوب جامعةالمصطفی و مجموعه‌های نظارتی آن سخن به میان آورد و بازنگری مأموریت‌ها و پالایش وظایف را از نکات مهم دوران مسئولیت خویش برشمرد.

حجت‌الاسلام مبشری ارتباط وسیق‌تر اداره بررسی و مجموعه معاونت آموزش را موجب تسریع پذیرش طلاب متقاضی تحصیل دانست و بر ضرورت توجه ویژه به توطئه‌های دشمن تأکید کرد.

آقای سعیدی نیز ضمن تشکر از زحمات دلسوزانه حجت‌الاسلام مبشری، از مدیران جامعةالمصطفی خواست که به منظور بهبود هر چه بیشتر عملکردها، راهکارهای مدنظر خویش را ارائه دهند و گفت: اداره بررسی با تعامل، ارتباط و اعتماد سازنده، به اهداف خود دست خواهد یافت.

شایان ذکر است مدیران و مسئولان جامعةالمصطفی حاضر در جلسه نیز نظرات و دیدگاه‌های خویش را مطرح ساختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha