جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اصابت قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: چرا زمان اعلام وضعیت جنگی به هواپیماهای غیرنظامی و مسافربری اجازه پرواز داده اند و مهمتر از همه اینکه چگونه و چرا سگینال هایی دال بر حمله موشکی کروز توسط پدافند ایران دریافت شده که بی شک این سئوالات باید جواب داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مراسم گرامیداشت شهید سردار قاسم سلیمانی امروز در مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان اظهار داشت: دشمنان به خوبی سردار سلیمانی را شناخته بودند و همواره به دنبال به شهادت رساندن وی بودند، ولی باید گفت که جبهه نفاق و استکبار جایگاه شهید سلیمانی را نشناخته بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: اکنون اگر از جبهه نفاق بپرسند که از ترور شهید سلیمانی پشیمان هستید، بی شک اظهار ندامت خواهند کرد، زیرا اکنون فهمیده اند که شهید سلیمانی و ابومهدی چه کسانی بودند.

این استاد حوزه ادامه داد: اکنون می بینیم که به برکت خون این شهیدان عزیز اختلافات بین ملت ایران و عراق برطرف شده است، نتیجه خلاف آن چیزی شد که استکبار به دنبال آن بود و باید گفت که دشمن این مهم را نشناخته بود.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تصریح کرد: خون شهید سلیمانی و همرزمانش جریان مقاومت در کشور و منطقه را منسجم تر ساخت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان در برنامه های شیطانی خود ترور سردار حاجی زاده را در دستور کار داشتند، گفت: دشمن ابتدا می خواست که سردار حاجی زاده را ترور کند که موفق نشد و سردار سلیمانی را به شهادت رساند، ولی امروز می بینیم که اقدام به ترور شخصیتی سردار حاجی زاده کرده اند که این به نظر همه ما از شهادت بسیار سخت تر است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود به سقوط هواپیمای مسافربری اشاره کرد و بیان داشت: بعد از حمله تاریخی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا و شیرینی این پیروزی بزرگ، حادثه سقوط هواپیمای مسافربری این شیرینی را به کام همه ما تلخ نمود.

وی تاکید کرد: حرفهای بسیاری درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین داریم که باید گفته شود و به قول سردار حاجی زاده باید پرسید، چرا زمان اعلام وضعیت جنگی به هواپیماهای غیرنظامی و مسافربری اجازه پرواز داده اند و مهمتر از همه اینکه چگونه و چرا سگینال هایی دال بر حمله موشکی کروز توسط پدافند ایران دریافت شده که بی شک این سئوالات باید جواب داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تصریح کرد: از سوی دیگر باید پرسید که رییس جمهور آمریکا چطور از این حادثه اطلاعات کامل داشت و فیلمبرداری از لحظه سقوط هواپیما چگونه صورت گرفت؟!

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: ولی با وجود همه این تلخی ها نباید از پیروزی بزرگ سپاه و شکست آمریکایی ها از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون که هیچ کشوری حتی جرات یک شلیک مشقی به سمت او نداشت، هیمنه اش به ناگاه توسط رزمندگان اسلام از هم پاشید و «عین الاسد» به «عین الجسد» تبدیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان عنوان داشت: حال باید پرسید و البته افتخار کرد که ایران اسلامی اکنون به کجا رسیده است؟! زمانی در این کشور یک افسر آمریکایی می توانست به صورت شاه این مملکت سیلی بزند و در بحث کاپیتولاسیون حقوق این ایرانی حتی از یک سگ آمریکایی پایین تر بود.

این استاد حوزه عبیان کرد: امروز این همه اقتدار و عظمت ایران را مدیون خون شهیدانی همانند سردار سلیمانی و... هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان گفت: از سوی دیگر حضور تاریخی ملت ایران در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی بعد از مراسم تشییع پیکر امام راحل بزرگترین تجمع و حضور ملت ایران بوده است که این امر باعث بهت جهانیان گردید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان عنوان داشت: همه ایران به نوعی مدیون شهید سردار سلیمانی است و در این میان باید گفت که کردستان نسبت به دیگر جاها به این شهید مدیون تر است و می توان جواب این سئوال را در ماجرای تماس «بارزانی» در زمان حمله تروریست های داعش و درخواست یاری از سردار سلیمانی پیدا کرد و باید گفت که این سرزمین تا ابد بدهکار شهید سلیمانی است.

در ادامه این مراسم، توسط حاج علی اصغر دریایی مداحی انجام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha