سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کانال ماهواره‌ای «قدس تی‌وی» ترکیه

حوزه/ حجت الاسلام شاکر، مشترکات را بیش از ۹۵ درصد دانست و با ارائه تعاریف علمای اهل‌سنت و شیعه از تعریف امامت، اصل امامت را نیز از مشترکات دانست و اختلافات فی مابین را در نوع نگاه به مسائل دینی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مجید شاکر سلماسی دانش‌آموخته دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور در کانال ماهواره‌ای «قدس تی‌وی» ترکیه درباره بایسته‌های عملی وحدت اسلامی سخن گفت.

حجت الاسلام  سلماسی در این برنامه که با حضور شیخ عمر کورت خطیب مسجد هالکالی استانبول و شیخ احد تالان امام مسجد زینبیه با عنوان «بایدهای وحدت اسلامی» به روی آنتن رفت، به ضرورت نگاه اجتهادی در مسئله وحدت اسلامی پرداخت و تنها راه عملی رسیدن مسلمانان به وحدت را نگاه اجتهادی به پیروان مذاهب اسلامی عنوان کرد و افزود: هم‌چنان‌که پیروان مذاهب چهارگانه اهل‌سنت و نیز مقلدان مراجع شیعی، نگاه اجتهادی به یکدیگر دارند، باید این نگاه در بین مسلمانان نیز جاری باشد و پیروان مذاهب اسلامی، یکدیگر را در عمل به فقه و کلام مذاهب، معذور بدانند.

حجت الاسلام شاکر در این برنامه تلویزیونی مشترکات را بیش از ۹۵ درصد دانست و با ارائه تعاریف علمای اهل‌سنت و شیعه از تعریف امامت، اصل امامت را نیز از مشترکات دانست و اختلافات فیمابین را در نوع نگاه به مسائل دینی عنوان کرد.

وی در پایان این برنامه خاطرنشان کرد: اخلاق، سنگ بنای دین اسلام است و برای نشر اسلام در جهان باید تعالیم اخلاقی اسلام مورد توجه باشد.

گفتنی است: در این برنامه شیخ احد تالان نیز توجه به مشترکات را مورد تأکید قرار داد و مسئله اختلاف مسلمانان را طبیعت انسانی عنوان کرد. شیخ عمر کورت نیز با تأکید بر برادری و مساوات انسان‌ها، قدرت مسلمانان را در گرو اتحاد و همدلی دانست و افزود: برای رسیدن به قدرت و شوکت جهان اسلام، مسلمانان و کشورهای اسلامی باید هم‌دل و هم‌زبان، تعالیم اسلامی را با نگاه وحدت‌آمیز ترویج کنند.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha