پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست مدیران و معاونین حوزه علمیه استان کرمان با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه از نویسندگان و محققان حوزوی خواست بیش از پیش در آثار علمی خود به نیازهای فکری و فرهنگی جامعه توجه کنند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به همایش کتاب سال حوزه و آثار ارائه شده در آن، اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی ما در عرصه های گوناگون از جمله مباحث فکری و فرهنگی و معرفتی، یک سری نیازها و در عین حال سوالاتی دارد که محققان و نویسندگان حوزوی باید در آثار علمی و قلمی خود به این نیازها و سوالات به طور جدی توجه نمایند.

وی افزود: واقعیت آن است که در حال حاضر جامعه ما در زمینه های مختلف تحولاتی داشته که لازم است پژوهشگران و نویسندگان به ویژه عزیزان حوزوی این مباحث را مورد عنایت ویژه خود قرار دهند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: از نویسندگان حوزوی می خواهیم که متناسب با نیازهای جامعه قلم بزنند و در انجام پژوهش های خود به اصل نیازسنجی و اولویت ها التفات لازم را داشته باشند.

وی بیان داشت: با توجه به این که نسل جوان مخاطبان اصلی آثار نویسندگان ما به شمار می روند، لذا لازم است که در تالیف و نگارش کتاب و مقالات به مخاطب نسل جوان توجه کرده و در این صورت شاهد تأثیرگذاری هر چه بهتر آثار حوزوی در سطح جامعه خواهیم بود.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha