جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تأکید بر ایجاد و توسعه شبکه دینی در مساجد گفت: حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی کامل برای آموزش بانوان طلبه برای حضور در مساجد دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور در دیدار محمد خامه‌یار  که  در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با تشکر از فعالیت های مؤثر ستاد اقامه نماز اظهار داشت: فعالیت در تمامی مسائل اخلاقی و فرهنگی اگر باعث بالا رفتن کیفیت و شادابی نیایش و پرستش خداوند  نشود، مانند این است که هیچ کاری صورت نگرفته است و این موضوع نیاز کشور به ستاد اقامه نماز را روشن می سازد.

وی افزود: در کشور حدود ۷۲هزار مسجد به غیر از حسینیه ها بنا شده است و باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران و بانوان طلبه برای حضور در مساجد استفاده شود؛ همچنین باید شبکه گسترده ترویج دین توسط بانوان طلبه راه‌اندازی شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه وظیفه اصلی حوزه‌های علمیه خواهران تربیت طلاب است، تصریح کرد: بکارگیری و استفاده از ظرفیت طلاب وظیفه نهاد ها و سازمان های فرهنگی-تبلیغی کشور است و ستاد اقامه نماز نیز از جمله همین سازمان‌ها  است.

وی افزود: حوزه علمیه خواهران آمادگی کامل دارد تا در ایجاد  شبکه گسترده ترویج دین همکاری و آن را در کشور مستقر کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: راه‌اندازی این شبکه در کشور موجب می‌شود که بخش قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان که از ظرفیت‌ و توانایی آن‌ها استفاده نمی‌شود، بکار گرفته شوند و در گسترش این شبکه در سراسر کشور خدمت رسانی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور با تأکید بر ایجاد و توسعه شبکه دینی در مساجد گفت: حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی کامل برای آموزش بانوان طلبه برای حضور در مساجد دارد البته باید آسیب‌ها و نقاط ضعف همکاری‌ها گذشته برطرف و کارهای نیمه تمام به سرانجام برسد.

تشکیل ۵ هزار هسته نماز به همکاری حوزه‌های علمیه خواهران

در ادامه محمد خامه‌یار مدیر ستاد اقامه نماز استان قم  اظهار کرد: در همکاری‌های گذشته‌ای که‌ با حوزه‌های علمیه خواهران داشتیم، توانستیم  حدود ۵ هزار هسته نماز تشکل دهیم.

وی افزود: ستاد أقامه نماز در حال حاضر به حدود ۱۷۰۰ مربی در کشور نیاز دارد و باتوجه به اینکه مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور فعال هستند، امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس ستاد أقامه نماز قم عنوان کرد: ستاد أقامه نماز آمادگی دارد که برای بانوان طلبه کلاس‌های تخصصی آموزش نماز برگزار کند.

استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران در فضای مجازی

در ادامه این دیدار ححت الاسلام یحیی جهانگیری، مدیرکل ارتباطات، روابط عمومی و بین‌الملل حوزه‌های علمیه خواهران  ضمن تشکر از فعالیت‌های ستاد ادامه نماز عنوان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت بسیار زیادی در عرصه فضای مجازی دارد و می‌توان از این ظرفیت برای آموزش‌های مجازی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اهمیت آسیب‌شناسی فعالیت‌هایی پیش رو ستاد اقدامه نماز ادامه داد: می‌توان از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه خواهران برای آسیب‌شناسی‌های فعالیت‌های ستاد أقامه نماز و طراحی نقشه راه مناسب استفاده کرد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha