پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قاسمی نیا

حوزه/معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم گفت: در کنار دستاوردهای بابرکت و افتخارانگیز؛ رشد باسوادی و ارتقای سطح علمی از شاخص های مهم و موثر در پیشرفت های کشور پس از انقلاب اسلامی می باشد.

حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، از اقدام نهضت سواد آموزی استان در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

وی گفت: بانگاهی به آمار باسوادی وبی سوادی در سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و درسال جاری ۱۳۹۸ بعدازگذشت ۴۱ سال از منظر تحقق اهداف عدالت آموزشی و کاهش فاصله میزان باسوادی زنان با مردان و روستاها با شهرها عملکرد چشم گیری داشته ایم.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش قم گفت: ‌جمعیت استان قم درگروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال  ایرانی در پیش از انقلاب اسلامی حدود ۴۷/۵ درصد باسواد بودند و بحمدالله درسال ۱۳۹۸ پیش بینی حدود ۹۷/۵ درصد باسوادی را شاهد هستیم.

حجت الاسلام قاسمی نیا در ادامه افزود: درماه های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نهال پرثمر نهاد مقدس نهضت سوادآموزی به دست مبارک بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله علیه  غرس گردید و به درخت تناور و امیدبخش و توان افزای نهضت سوادآموزی مبدل گشته است و به نتایج شایسته ای درسطح بین المللی، محلی و منطقه ای رسیده است که می تواند تجربیات ارزشمندش رادراختیار سایرکشورها و دولت ها قرار دهد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه مسئله سواد آموزی در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: افرادبسیاری که ازنعمت سواد محروم بودند حتی در دورترین نقاط روستاها و شهرها و مناطق محروم دسترسی به سوادآموزی پیدا کردند و باشرکت درکلاس های سوادآموزی و چندپایه ابتدایی از فعالیت ها و خدمات آموزشی به طور رایگان بهره مند شدند و در زندگی فردی و گروهی از برکات آن استفاده کرده اند.

حجت الاسلام قاسمی نیا سواد آموزی را لزوم توسعه و پیشرفت در هر جامعه ای دانست و افزود: کشور هایی که سواد آموزی را در اولویت قرار داده اند، در اتکای به سرمایه های درون کشور و و استقلال نسبت به دیگر جوامع موفق تر بوده اند و مردم آن درمشارکت  های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حضور فعال و موثری دارند و برای کشور پشتیبان و حامی هستند.

وی در ادامه به بخشی از فعالیت های آموزشی و تربیتی نهضت سواد آموزی پرداخت و گفت: یادگیری احکام دینی و مذهبی؛ روخوانی و روان خوانی  و مفاهیم قرآن کریم؛ گسترش فرهنگ اسلامی؛ آشنایی با آموزه ها وزندگانی نورانی حضرات معصومین و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام؛ ترویج و آشنایی با معارف انقلاب اسلامی و نشر ارزش های دفاع مقدس؛ آموزش مهارت های اساسی زندگی و حرفه آموزی؛ خودباوری و اعتماد به نفس و معرفی الگوهای رفتاری و تربیتی دینی و محرومیت زدایی فرهنگی و آموزشی از برکات میوه درخت انقلاب اسلامی به نام نهضت سوادآموزی است.

وی در پایان گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و روز فرخنده ۲۲ بهمن باگرامی داشت یاد و نام حضرت امام خمینی رضوان الله علیه و شهیدان عزیز باید بیش از گذشته با شکرگذاری از خداوند قادر متعال به خاطر نعمت انقلاب اسلامی؛ ولایت مطلقه فقیه؛ امنیت؛ استقلال و آزادی در جهت پیشرفت های بیشتر بکوشیم و قدردان خون  مطهر شهیدان سرافراز و خانواده بزرگوار آنان باشیم و در طلیعه گام دوم انقلاب با تبعیت از دستورات و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای با تقویت روحیه بسیجی، کار جهادی و شبانه روزی  و در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و با بصیرت افزایی فردی و اجتماعی درخدمت رسانی به محرومین و هم نوعان سبقت گیریم.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha