جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استخدام واعظان زن برای آموزش های بانوان مسلمان در مساجد بلژیک

حوزه/ سازمان اجرایی مسلمانان بلژیک اعلام کرد که به زودی ۱۸ متخصص الهیات و واعظ زن، برای برطرف کردن نیازهای معنوی زنان مسلمان استخدام خواهند شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yabiladi، متخصصین الهیات زن، برای کمک به آموزش های دینی – اسلامی به بانوان مسلمان در مساجد بلژیک به زودی استخدام می شوند.

سازمان اجرایی مسلمانان بلژیک (ام ای بی) اعلام کرد در نظر دارد ۱۸ سخنران و واعظ زن را در این طرح استخدام کند. طبق اعلام خبرگزاری های داخلی این بانوان مسلمان مسئولیت «همراهی  و کمک معنونی به زنان و دختران جامعه اسلامی» را خواهند داشت، اما وظایف آن ها به این سطح محدود نخواهد شد.

صلاح اچالائویی از طرف این نهاد گفت: این پروژه از چند سال پیش آغاز شده است ما فهمیدیم که بسیاری از دختران جوان تحت تأثیر پدیده افراط گرایی دینی قرار گرفته اند و به طور کلی عدم نظارت در جامعه اسلامی به ویژه در بین زنان و دختران وجود دارد.

این مقام مسئول توضیح داد: مسئولیت این واعظان و زنان روحانی مشابه امام جماعت است با این تفاوت که آن ها پیش نماز نخواهند بود.

وی گفت: این گویندگان و واعظان در زندگی دینی جامعه شرکت خواهند کرد، در داخل مساجد و اطراف آن حضور خواهند داشت و قادر به ارائه سخنرانی، شرکت در مراسم مذهبی مانند عروسی و غیره خواهند بود. آنها همچنین به درددل های مردم گوش خواهند کرد و مشکلات زوج ها را از منظر دینی و کلامی حل می کنند.

این خبرگزاری گزارش داد که این سخنرانان و واعظان وابسته به مسجد خاصی نیستند و آنها از چندین مسجد در سه منطقه بلژیک بازدید می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha