جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس جمهور

حوزه/ رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر یک انتخاب بود، مردم بین یک رژیم فاسد وابسته به آمریکا و یک نظام مردم سالار دینی و همچنین بین یک فاسدی مثل شاه ملعون و انسانی باایمان، با دانش و با سیاست همچون امام خمینی، امام (ره) را انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، دقایقی قبل در اجتماع عظیم راهپیمایان یوم الله ۲۲ بهمن در میدان آزادی تهران، گفت: یوم الله ۲۲ بهمن را به همه ملت بزرگوار ایران اسلامی و به محضر رهبری معظم انقلاب تبریک می‌گویم و یاد همه شهیدان انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و امام شهیدان را گرامی می‌دارم.

وی اظهارکرد: بهمن ۵۷ در ۴۱ سال پیش به ما نشان داد چگونه قدرت خداوند در اراده یک ملت بزرگ تجلی می‌یابد و علی رغم اینکه تبلیغ می‌کردند دوران دین و معنویت سپری شده است و جهان آن روز به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود، ملت بزرگ ایران با انگیزه دینی و مذهبی، بدون اتکا به هیچ قدرت و ابر قدرتی و با دست خالی و با دلی مطمئن در برابر رژیم تا دندان مسلح طاغوت و اربابانش ایستاد و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساندند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ملت ایران در سال ۵۷ مردم سالاری و به جای وابستگی به ابرقدرت ها، استقلال را انتخاب کردند.

روحانی افزود: بی تردید ما در حادثه تاریخی ۲۲ بهمن ۵۷، دست خداوند و اراده حق را به خوبی مشاهده کردیم، بدون عنایت خداوند چگونه امکان پذیر بود تا ملت ایران برابر تمام قدرت‌های جهانی و حکومت‌های نظامی، بزرگترین پیروزی را رقم بزند.

رئیس جمهور ادامه داد: من می‌خواهم به نکته مهمی اشاره کنم، تمام انقلاب ما در واقع یک انتخاب بود، می‌خواهم به سؤالی که در ذهن برخی از نسل سوم و چهارم انقلاب بوجود آمده پاسخ دهم که چرا ملت ایران در چهل و یک سال پیش انقلاب کرد و چرا رژیم گذشته را سرنگون کرد؟.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر یک انتخاب بود، مردم بین یک رژیم فاسد وابسته به آمریکا و یک نظام مردم سالار دینی و همچنین بین یک فاسدی مثل شاه ملعون و انسانی باایمان، با دانش و با سیاست همچون امام خمینی، امام (ره) را انتخاب کردند.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم ما بین وابستگی به ابرقدرت‌ها و استقلال، استقلال را انتخاب کردند، پاسخ امروز مردم ما همان پاسخ چهل و یک سال پیش خواهد بود.

روحانی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر انتخابات بود و بالاترین ثمره انقلاب انتخابات است گفت: اگر پیش از انقلاب به مردم اجازه انتخاب داده می‌شد نیاز به انقلاب نبود و مردم خود حکومت و قانون اساسی مورد نظر را به خواست خود انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه اگر رژیم گذشته به یک انتخابات آزاد تن می‌داد انقلاب نمی‌شد تصریح کرد: در آن روزها درب انتخابات بسته شده بود و این مردم را هدایت کرد تا از مسیر یک انقلاب بزرگ این زنجیر را پاره و راه را باز کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه بعضی فکر می‌کنند انقلاب اسلامی حادثه‌ای بود که ۴۱ سال پیش تحقق یافت گفت: این پدران، مادران، خواهران و برادران ما بودند که راه انقلاب را باز کردند آیا امروز هم ناچاریم دنبال روی راه ۴۱ سال پیش باشیم؟ انقلاب مردم منحصر به ۴۱ سال پیش نبود. مردم در انتخابات رسمی و غیررسمی شرکت کردند و جامعه‌ای که در آن آزادی است انتخابات مستمر نیز وجود دارد و مردم تصمیم نهایی را می‌گیرند.

مردم ایران جمهوری اسلامی را برگزیدند

رئیس جمهور گفت: اگر مردم ما فقط در ۱۲ بهمن و ۲۲ بهمن ۵۷ راهی را برگزیدند در دهم و یازدهم فروردین ۵۸ نیز به صورت رسمی دوباره نظام جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.

 روحانی در ادامه افزود: در همه پرسی عمومی که پایه نظام اسلامی است، مردم یک بار دیگر در انتخاب خبرگان قانون اساسی به انتخاب دعوت شدند و مردم برای همه پرسی قانون اساسی در سال ۵۸ یک بار دیگر به انتخاب دعوت شدند و هر سال مردم به انتخابات دعوت می‌شوند در هر موضوع مهمی که از مردم خواسته می‌شود تا رای خود را اعلام کنند، کدام ۲۲ بهمن است که مردم در انتخابات شرکت نکردند.رئیس جمهور اضافه کرد: ۲۲ بهمن مردم آزادند که به خیابان‌ها بیایند، انقلابشان را تأیید و با امام (ره) و رهبری بیعت کنند، یا آنکه در خانه بمانند، اما مردم هر سال انقلاب را انتخاب کردند راهپیمایی و حضور در صحنه را انتخاب کردند.

 روحانی تصریح کرد: مسیر ما، مسیر انتخابات است و انقلاب ما بر مبنای انتخاب بزرگ یک ملت در ۴۱ سال پیش و در انتخاب‌های بعدی بوجود آمد و تکامل پیدا کرد.

رئیس جمهور افزود: البته روشن است که ما در تمام مقاطع از روز اول با دشمنان قسم خورده و سرسختی مواجه بودیم، انقلاب اسلامی ایران تأثیرش تنها در داخل ایران نبود، تأثیرش بر منطقه، جهان، مسلمانان و آزادی خواهان بود.

مردم ایران حق انتخاب دارند 

رئیس جمهور اظهار کرد: حرف آمریکا این است که چرا مردم ایران انتخاب کردند که زندگی خود را تغییر دهند، اما حرف ما این است که مردم ایران حق انتخاب دارند.

 روحانی ادامه داد: آمریکا تحمل انقلاب اسلامی و پیروزی ملت بزرگ ایران را نداشت و بیرون راندن ابرقدرتی همچون آمریکا از این سرزمین طبیعی است که غیر قابل تحمل باشد و طبیعی است که از ۴۱ سال پیش هر شب خواب بازگشت به این سرزمین را ببینند، آن‌ها به خوبی می‌دانند که ایران به چه میزان در منطقه اهمیت دارد، آن‌ها به خوبی می‌دانند نقش ایران در منطقه چیست و آن‌ها می‌دانند قدرت ایران در منطقه یکی از بالاترین قدرت‌ها در خاورمیانه است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل از روز اول دشمن سرسخت این ملت و انقلاب اسلامی، آمریکا و صهیونیسم بود، آمریکا ایرادش به انتخاب ماست، آمریکا می‌گوید چرا مردم ایران انتخاب کردند که انقلاب کنند، صحبت آن‌ها این است که مردم حق انتخاب نداشتند چرا که نظام شاهنشاهی را خود آن‌ها بنا نهاده بودند.

رئیس جمهور افزود: دعوای ما با آمریکا بر سر انتخاب است، زیرا ما می‌گوییم ملت ایران همیشه و همه سال و در همه روزها و در همه موضوعات و مسائل مهم حق انتخاب دارد و دشمنان ما می‌گویند شما حق انتخاب ندارید، همانطور که آمریکایی‌ها به ما می‌گویند باید به گذشته و به ۴۱ سال پیش برگردید و سخن مردم ما این است که ما به عقب بر نمی‌گردیم، راه و مسیر ما برای پیشرفت و تعالی این کشور است.

راه انقلاب همان راه روز اول است

رئیس جمهور اظهار کرد: من از جوانان، دانشگاهیان و محققان می‌خواهم یکبار دیگر سخنان امام خمینی (ره) را در ۱۲ بهمن ۵۷ در بهشت زهرا (س) بخوانند و به آن دقت کنند.

 روحانی در ادامه سخنان خود در جمع با شکوه و پرشور شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن، افزود: آنچه امام (ره) روز اول به مردم گفت تا روز آخر پای آن ایستاد، و امام با مردم صادقانه حرف زد و به وعده اش عمل کرد و امام هرچه در روز ۱۲ بهمن در بهشت زهرا (س) به مردم گفت، تا پایان عمر پربرکتش به آن عمل کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام (ره) گفت: سرنوشت مردم دست خودشان است و مردم بر سرنوشت خودشان مسلط هستند، گفت: به فرموده امام خمینی (ره) مجلس باید قانونی باشد، دولت باید قانونی باشد و ابتناء نظام بر مبنای قانون باشد.

 روحانی افزود: امام (ره) آن روز به مردم گفت، ما به دنبال استقلال فرهنگی و سیاسی در کشور هستیم و تاکید کرد که ما با مذاهب تمدن و تجدد مخالف نیستیم، بلکه با فساد و فحشا مخالفیم.

رئیس جمهور همچنین گفت: امام (ره) آن روز به مردم گفت من به دلیل خواست مردم و اینکه مردم مرا قبول دارند دولت تعیین می‌کنم و آنچه امام (ره) در ۱۲ بهمن گفت تا روز آخر زندگیش هم همان را گفت.

روحانی افزود: راه امام همواره، پیوسته و بدون انحراف بود و مردم این صداقت را از کلام و از عمل امام مشاهده کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه انقلاب را استحکام بخشیده حضور مردم و رای مردم است، گفت: هرچه مردم از ما می‌خواهند باید به آن عمل کنیم.

شهید سلیمانی هم سردار میدان جنگ و هم دیپلمات ارشد بود

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر این که شهید سلیمانی هم سردار میدان جنگ و هم دیپلمات ارشد در مذاکره بود، گفت: او در مسیر رفتن به جلسه سخن و گفتگو با نخست وزیر عراق شهید شد، شهید سلیمانی به سمت میدان جنگ نمی‌رفت به سمت میدان دیپلماسی می‌رفت که شهید شد.

روحانی اظهار کرد: هر وقت اقدامی کردیم که ۸۳ میلیون نفر را خوشحال کردیم کار انقلابی کرده ایم، هر وقت ده میلیون را نگران و بقیه را مردد کردیم باید ببینیم کجای کار ما ایراد دارد؟ این یا آن غلط است. هر دو، هم مقاومت هم دیپلماسی، مقاومت یا دیپلماسی نمی‌شود.

رئیس جمهور یادآور شد: شهید سلیمانی کسی بود که در میدان جنگ سردار قوی بود در میدان مذاکره دیپلمات قدرتمند و عزتمند بود همه ابعاد شهید سلیمانی را باید مدنظر قرار بدهیم شهید سلیمانی دنبال جنگ در منطقه نبود آمریکائی‌ها دروغ می‌گویند، او دنبال بی ثباتی در منطقه نبود آمریکا و اسرائیل دروغ می‌گویند او دنبال ثبات بود.

 روحانی ادامه داد: او به کمک مردم و ارتش عراق رفت و به سوریه ثبات داد به لبنان و منطقه امنیت داد شهید سلیمانی مرد جنگ و صلح بود جنگی که به صلح تبدیل شود و صلحی که آن چنان قوی باشیم که جنگی ایجاد نشود قدرت و قوت ماست که صلح را حفاظت می‌کند. نیروی مسلح قوی است که ما در مسیر صلح قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: خوشحالم که بگویم سپاسگزار صنعت دفاعی کشور هستم که در این مدت چند سال قدرت نیروهای مسلح ما را دو چندان کرده است در این آخرین جلسه شورای عالی امنیت ملی، فرماندهان نظامی می‌گفتند قدرت نظامی ما امروز از یک سال پیش به مراتب بالاتر است اینکه ما قدرت نظامی مان روز به روز برتر است اینکه ما می‌توانیم امروز همه نیازمندی‌های خودمان را با دست خودمان و دانشمندان خودمان بسازیم چه موشک و هواپیما و ناوچه و چه زیردریایی و موشک ضد زره و موشک پدافند هوایی؛ همه جا صنعت ایران و دست پرتوان مهندسان ایرانی است.

رئیس جمهور گفت: قبل از انقلاب، ۹۵ درصد سلاح وارد و ۵ درصد ساخته می‌شد امروز همه نیازها در داخل تولید می‌شود و این به معنای توانمندی نظامی و دفاعی ملت بزرگ ایران است.

همه با هم باید در برابر آمریکا بایستیم

رئیس جمهور تصریح کرد: همه با هم باید در برابر آمریکا بایستیم و از حقوق ملت ایران دفاع کنیم.

 روحانی افزود: من امروز از نیروهای مسلح، سپاه و بسیج تشکر می‌کنم آن روزی که در بدرقه شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی مردم به خیابان‌ها آمدند از نیروهای مسلح و دولت خواستار انتقام بودند و نیروهای مسلح ما آنچه را که مردم خواستند عمل کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: عین الاسد آمریکا در عراق موشکباران شد این یعنی اجرای خواست مردم، مردم انتقام خواستند، نیروهای مسلح سخن مردم را به کرسی نشاندند.

آقای روحانی گفت: آن روزی که هواپیما در کنار فرودگاه، آسمان را نیلی کرد و قلب ما و رهبری را سوزاند مردم از مسئولان عذرخواهی خواستند و نیروهای مسلح نیز سریعاً از مردم عذرخواهی کردند و به مردم قول دادند دقت کنند و چنین اشتباهی را تکرار نکنند. نیروهای مسلحی که به خواست مردم عمل می‌کنند در کنار مردم هستند.

وی اضافه کرد: گاهی سخنانی در رسانه‌ها مطرح می‌شود که با راه امام و انقلاب ما در تضاد است امام همواره تاکید می‌کرد که همه با هم بودن یک استراتژی مهم انقلاب اسلامی است هر وقت همه با هم بودیم ۲۲ بهمن آفریده می‌شود، امریکا شکست می‌خورد و شکوفایی در کشور اتفاق می‌افتد.

رئیس جمهور ادامه داد: نگذاریم عده‌ای بگویند این جناح و آن جناح، استراتژی ما همه با هم است، همه با هم باید در برابر امریکا بایستیم و از حقوق ملت ایران دفاع کنیم.

 روحانی افزود: این انقلاب برای همه است و برای گروه خاصی نیست در ۲۲ بهمن ۵۷ تمام ملت، مذاهب و اقوام، شرق و غرب کشور احساس پیروزی کردند. ۳۶ میلیون نفر جمعیت آن روز ایران همه با هم احساس پیروزی کردند. اگر ما کاری کنیم که همه احساس پیروزی کنیم کار انقلابی کرده ایم.

 جمهوریت و اسلامیت در کنار هم هستند

روحانی افزود: برخی به جمهوریت و یا اسلامیت فکر می‌کنند، این حرف غلطی است، ممکن است افرادی فکر کنند ما جمهوری را تضعیف کنیم تا اسلامیت را تقویت کنیم، این اشتباه است، تضعیف جمهوریت، تقویت اسلامیت نیست، جمهوریت و اسلامیت در کنار هم هستند، این یا آن درست نیست.

رئیس جمهور گفت: برخی جاها باید بین این و آن انتخاب کنیم درست است، اما در بسیاری از موارد هم نباید بین این یا آن انتخاب کنیم، یا مقاومت یا دیپلماسی نه هر دو، یا تعامل با جهان، یا ایستادگی، نه هر دو، یا خودکفایی در داخل یا تجارت با خارج هر دو، اینجا این یا آن ناصحیح است در تاریخ انقلاب امام (ره) به ما آموخت اسلامیت در کنار جمهوریت است، امام به ما آموخت دینداری در کنار مردم سالاری است، امام (ره) به ما آموخت پیشرفت در کنار عدالت است.

وی افزود: در بسیاری از موارد ابعاد مختلف انقلاب اسلامی را باید مد نظر قرار دهیم، آمریکا دنبال چیست؟ آمریکا در این ۲ سال گذشته که این همه فشار بر مردم وارد کرده است، تمام تجارت ما، تمام صادرات و واردات و نیازمندی‌های کشور را هدف قرارد داده است تا مردم صبرشان لبریز شود، آنچه اختلاف محاسبه است، این است که آمریکایی‌ها جایگاه و عظمت ملت ایران را درک نکرده اند، آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با ۴۱ سال تمدن مواجه اند اشتباه است، آمریکایی‌ها با هزاران سال تمدن ایران مواجه اند، تمدن ایرانیت، تمدن اسلامیت در طول قرن‌ها البته انقلاب اسلامی نیز در طول ۴۱ سال گذشته اقدامات بسیار مهمی را برای تکمیل تمدن ایرانی و اسلامی انجام داده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: آمریکا با نظام مواجه نیست، آمریکا با دولتمردان مواجه نیست، خطای آمریکا این است که با ۸۳ میلیون جمعیت ایران مواجه است، مردم ما یکپارچه و یکصدا هستند، آنجا که بحث ملت و انقلاب و منافع ملی باشد، یکصدا هستند، در روزهای تشییع سردار سلیمانی دیدید همه مردم یکصدا بودند، یک فریاد بودن، چشم‌ها همه گریان بود، نگاه‌ها به سمت آسمان بود، همه مردم با مشت گره کرده در برابر ابرقدرت‌ها و آمریکا ایستادند و نظر خود را در آن راهپیمایی بزرگ و تشییع پیکر عظیم اعلام کردند، آمریکا می‌خواهد ملت ایران را از پا درآورد، آمریکا ملت تسلیم شده را می‌خواهد، آمریکا کشور غارت شده را می‌خواهد.

بر مشکلات اقتصادی غلبه کردیم

رئیس جمهور یادآور شد: در دو سال گذشته با وجود شدیدترین تحریم‌ها و روزهای سختی که گذراندیم، توانستیم روز به روز بر مشکلات فائق‌تر شویم.

روحانی در در ادامه سخنان خود در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن افزود: آمریکا می‌خواهد ملت ایران را از پای درآورد و ملت تسلیم شده، کشور غارت شده، دولت پشیمان شده می‌خواهد و دولتی می‌خواهد که نتواند بار مسئولیتی بر دوش داشته باشد، اما اشتباهش این است و نمی‌داند که دولت، ملت و نیروهای مسلح همه با هم یکپارچه ایستادگی خواهند کرد.

رئیس جمهور گفت: آمریکا می‌خواست مردم برای نیازهای روزمره خود درمانده شوند و برای آب، غذا، دارو، مدرسه و بهداشت با مشکلات عظیم و بزرگ روبرو شوند و تصور می‌کرد که اگر سه ماه مواد غذایی و دارو را تحریم کند مردم با مشکلات اساسی روبرو می‌شوند، اما دید که بعد از دو سال شدیدترین تحریم‌ها را تحمل و در ماه‌های گذشته بر مشکلات روز به روز بیشتر غلبه کردیم.

آقای روحانی افزود: امسال در صنعت و کشاورزی رشد زیادی داشتیم و در تولید مواد غذایی خودکفا هستیم یا در مسیر خودکفایی قرار گرفته ایم.

رئیس جمهوراظهار کرد: روزی که انقلاب اسلامی پیروز شد تولیدات کشاورزی این مملکت ۲۶ میلیون تن در سال بود و در سال ۹۲ در آغاز دولت یازدهم این میزان ۹۷ میلیون تن بود، اما امسال این میزان به ۱۲۶ میلیون تن مواد غذایی رسید که نشان می‌دهد در مدت ۶ سال به اندازه کل رژیم گذشته تولید کرده ایم.

 روحانی افزود: روزی امریکا تصور می‌کرد که اگر واردات بنزین را تحریم کند کشور به هم می‌ریزد و صف ایجاد می‌شود، اما امروز ایران یک کشور صادرکننده بنزین است.

رئیس جمهور گفت: در آغاز کار دولت یازدهم ایران روزانه ۵۲ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کرد که این میزان در شش سال گذشته به ۱۱۰ میلیون لیتر در روز رسیده است و این نشان می‌دهد که دولت کار و تولید را جدی گرفته است.

روزانه هزار میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کنیم

رئیس جمهور یادآور شد: روزی که دولت یازدهم بر سر کار آمد میزان تولید گاز کشور ۶۲۵ میلیون متر مکعب بود که تا پایان امسال به هزار میلیون متر مکعب می‌رسد.

 روحانی اظهار کرد: آن‌هایی که می‌گویند ما در برابر آمریکا نمی‌توانیم بایستیم و پیشرفت کنیم در اشتباه هستند، آن‌ها باید به دست کشاورزان، صنعتگران، کارگران و مهندسین نفت ما نگاه کنند.

وی گفت: یک خبر افتخار آمیزی را که البته به طور رسمی در پایان امسال اعلام می‌شود باید برای ملت ایران بازگو کنم و آن خبر این است که در زمان پیروزی انقلاب مقدار تولید گاز کشور ۱۱۰ میلیون متر مکعب در روز بود، در روزی که دولت یازدهم شروع به کار کرد، تولید گاز ما ۶۲۵ میلیون متر مکعب در روز بود، اما با تلاش و همت مسئولان مربوطه تا پایان امسال تولید گاز کشور به ۱۰۰۰ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید و این بزرگترین افتخار برای مهندسین و کارگران نفت و گاز کشور است.

روحانی ادامه داد: همانطور که می‌بینید ایران اسلامی امروز روندی رو به رشد دارد به طوریکه فقط در کشف میدان نفتی بزرگی که امسال اعلام شد مهندسین ما ۵۳ میلیارد بشکه نفت را در ایلام و خوزستان کشف کردند.

وی افزود: ملت ما بداند ۹۷ درصد نیاز دارویی کشور را مردم، کارخانه ها، مهندسین، پزشکان و متخصصین دارویی ما تولید می‌کنند این بدان معناست که ما تنها سه درصد نیاز به داروهای خارجی داریم و اگر تلاش کنیم در سال‌های آینده می‌توانیم به خودکفایی کامل برسیم این در حالیست که ما در آغاز انقلاب وارد کننده بخش سلامت و بهداشت بودیم و همچنین پزشک و دارو از خارج وارد می‌کردیم، اما امروز در همه زمینه‌ها روی پای خود و خودکفا هستیم.

ملت علی رغم فشار و تحریم‌ها روی پای خود ایستاده است

رئیس جمهور گفت: فشاری که در مدت دو سال اخیر به کشور وارد شد، اگر به کشور همسایه وارد می‌شد، برابر آمریکا تسلیم می‌شدند، اما مردم ما روی پای خود ایستادند و بازوهایشان را قوی‌تر کردند.

 روحانی در ادامه افزود: ما امروز ملتی هستیم که در آغاز انقلاب واردکننده بخش سلامت و بهداشت بودیم، از خارج از کشور تجهیزات و پزشک می‌آوردیم، اما امروز نه تنها خودکفا شدیم، بلکه صادرکننده هم شده ایم.

رئیس جمهور گفت: امروز در کشور گردشگری سلامت داریم به طوری که از کشورهای همسایه برای عمل جراحی به کشور ما می‌آیند.

 روحانی با اشاره به اینکه آمریکا اشتباه کرده است و ما مسیر درست را انتخاب کردیم، افزود: از ابتدای دولت یازدهم ۸۰ هزار تخت بیمارستانی بود که در طول ۶ سال ۲۶ هزار تخت جدید اضافه و ۴۵ هزار تخت بیمارستانی بازسازی کردیم، به اندازه کل تخت بیمارستانی تاریخ کشور، تخت اضافه و بازسازی کردیم.

رئیس جمهور همچنین گفت: کار عظیمی پزشکان، پرستاران و مهندسان در کشور انجام می‌دهند، فشاری که در مدت دو سال اخیر به کشور ما وارد شده اگر یک دهم این فشارها را به کشور مشابه در منطقه وارد می‌شد، در برابر آمریکا تسلیم می‌شدند و خضوع می‌کردند.

 روحانی ادامه داد: اگر نفت کشورهای همسایه یک ماه تحریم می‌شد، حقوق کارمندان خود را نمی‌توانستند بدهند، اما امروز ما علی رغم همه فشارها و تهدیدهای آمریکا روی پای خود ایستاده ایم.

رئیس جمهور تصریح کرد: بانک مرکزی تا امروز ۱۴ میلیارد دلار کالای اساسی و ۲۰ میلیارد دلار غیرکالای اساسی پرداخت کرده است و همچنین ۷۲ میلیارد دلار صادرات و واردات داشتیم.

 روحانی ادامه داد: مردم ما روی پای خود ایستاده اند و بازوهایشان را قوی‌تر کرده اند، به طوری که ۵۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور ما کار می‌کنند و ۳۰۰ هزار نفر در شرکت‌های دانش بنیان در طی ۳ تا ۴ سال مشغول به کار شدند، آمریکا می‌خواست اشتغال را از بین ببرد.

وی همچنین گفت: در آغاز دولت ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شاغل داشتیم که امروزه ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار شاغل داریم، ۳ هزار و ۶۰۰ هزار بر شاغلین خالص ما اضافه شد یعنی هر ساله ۵۰۰ هزار نفر مشغول به کار شدند.

رفت و آمد آزمایشی در آزادراه تهران - شمال از فردا

رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی دستور داد با توجه به تکمیل بخشی از آزادراه تهران - شمال، رفت و آمد آزمایشی در این آزادراه از فردا آغاز و در اوایل اسفند افتتاح شود.

 روحانی در ادامه سخنانش در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن گفت: علیرغم همه تهدیدات دشمن، مسیر ما درست بود و ملت ما ایستادگی کرد و در همه زمینه‌ها تقریباً به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در اول انقلاب ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه آهن در کل کشور داشتیم، افزود: در همین دولت تقریباً هزار و ۲۰۰ کیلومتر اضافه شد و حدوداً هزار کیلومتر دیگر تا پایان دولت اضافه خواهد شد.

وی با بیان این که طرح آزادراه تهران - شمال ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد، گفت: همچنین امسال در شش ماه دوم سال ۳۳ هزار میلیارد تومان طرح‌های آب و برق را تا پایان سال افتتاح کرده ایم و می‌کنیم.

رئیس جمهور افزود: ما دست روی دست نگذاشته ایم و دولت ما ورشکسته نیست. دولت آمریکا بداند ملت ما تسلیم شده نیست و اشتباه بزرگ و بزرگترین خطاها را مرتکب شده است، در کشور همسایه ما مهمان عراق و فرمانده ما را علی رغم همه قوانین بین المللی ترور کرد و بزرگترین جنایت را انجام داد و خاک مردم فلسطین و سوریه را علی رغم همه قراردادهای بین المللی به اسرائیل هدیه کرد.

وی اضافه کرد: مردم روز به روز آگاه‌تر می‌شوند، راه امریکا به ضرر ملت ایران و مردم منطقه و جهان اسلام است و حتی کار کاخ سفید به ضرر مردم خود امریکاست.

روحانی گفت: در این شرایط در قرآن و روایات و احادیث می‌خوانیم که باید به خدا توکل کنیم، خدایی که راه نجات را پیش روی ما گذاشته است، امروز مردم ما در سایه تحریم آزار می‌بینند و اذیت می‌شوند، اما در عین حال آگاهند که می‌توانیم از این فشارها و سختی‌ها عبور کنیم چرا که در شاخص‌های اقتصادی روندی مثبت داریم و در برابر همه آزارها و اذیت‌ها با تمام توان می‌ایستیم.

ضرورت خلق حماسه انتخاباتی در دوم اسفند

روحانی در ادامه با بیان اینکه انتخابات دوم اسفند انتخاباتی در میان همه انتخابات است، افزود: انقلاب ما در سایه انتخاب درست ملت پیروز شد و این انقلاب برای این بود که راه انتخاب برای ما باز شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از با ارزش‌ترین ارزش‌های دینی و ملی ما انتخاب و حضور در پای صندوق انتخابات است که بین چندین راه، بهترین را برگزینیم، گفت: انتخابات یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است هر چند ما گله و انتقاد داشته باشیم که اشکالی هم ندارد و انتقاد آزاد است، انتقاد باشد، منتقد باشیم، ولی دچار انفعال نباشیم و به خاطر این و آن اقدام با صندوق‌های رای قهر نکنیم.

 روحانی تاکید کرد: انتخابات و صندوق رای منجی ماست و ما در دهه پنجم انقلاب هستیم که یک سال از آن نیز گذشت و نیازمند اصلاحات و نوسازی و سالم‌تر و شکوفاسازی آن در سایه رای و حضور شما در انتخابات هستیم.

رئیس جمهور در ادامه گفت: نباید با صندوق رای قهر کنیم و به هر صورتی باید به پای صندوق‌های رای برویم.

 روحانی تصریح کرد: امام راحل همواره همه را به پای صندوق‌های رای دعوت می‌کرد و می‌گفت صندوق را رها نکنیم و رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز در هر انتخابات تاکید بر حضور دارند.

رئیس جمهور همچنین گفت: انتخابات غیر از عظمت و امنیت ملی و ایستادگی در برابر دشمن، هدف مهم و ارزشمند دیگری دارد و آن یعنی اینکه انتخابات دستاورد انقلاب است و نهاد انتخاب و انتخابات را تقویت خواهد کرد.

 روحانی افزود: ما یکبار دیگر مثل امروز که در سراسر کشور شما به صحنه آمدید و افتخار آفریدید، دوم اسفند نیز پای صندوق‌های رای بیایید و یکبار دیگر افتخار بیافرینید.

رئیس جمهور در پایان خطاب به دشمنان گفت: راه و مسیر مردم ما آزادی، استقلال، جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود و ما برابر شما تسلیم نمی‌شویم و شما را وادار می‌کنیم که روزی برابر ملت ایران تسلیم شوید و سر فرود آورید و بی تردید پیروزی از آن ماست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha