جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مبلغین فاطمیه با آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بابیان این‌که تحکیم عقاید ، شیعه و اهل‌بیت(ع) یک وظیفه است، گفت: برخی افراد به‌راحتی روایات معتبر شیعه را رد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با جمعی از اساتید و طلاب مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی مشهد که در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد،  اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که خطراتی اساس شیعه و اسلام را تهدید می‌کند که برای مقابله با آن‌ها نیازمند تربیت فضلا و طلاب برجسته و آگاه به مسائل روز هستیم.
وی ادامه داد: متأسفانه در برخی مواقع شاهد این هستیم که برخی افراد که در حوزه هم‌درس خوانده‌اند به عاملی برای تخریب مذهب تبدیل‌شده‌اند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی افزود: افرادی که در کسوت روحانیت بودند اما از آن خارج‌شده‌اند در واقع دین را باور ندارند، ای‌کاش این افراد اصلاً وارد حوزه نمی‌شدند.

وی امامت را مورد توجه قرارداد و گفت:  بزرگان دین ما می‌گویند که «امامت» اصلی از اصول دین است اما برخی از افرادی که وصف آن‌ها گفته شد این مسئله را به این نحو قبول ندارند و اوصاف امام را رد یا انکار یا تشکیک می‌کنند.

 آیت‌الله فاضل لنکرانی افزود: در برخی مواقع شاهد هستیم که افراد بدون این‌که هیچ‌گونه تسلطی بر علم اصول و بحث شناخت روایات داشته باشند با یک استنباط شخصی یک حدیث مشهور را رد می‌کنند که باید برای این‌گونه حاشیه‌سازی اقدامات لازم علمی و عملی را به کار بگیریم.

وی تصریح کرد: ما باید ولایت را همان‌طور که خدای متعال قرار داده باور کرده و به آن عمل کنیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) فعالیت‌های مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی مشهد را مورد توجه قرارداد و بیان داشت: در حوزه علمیه قم هرچند در بخش‌های کلامی مجموعه‌های همسویی وجود دارد ولی مجموعه‌ای با این اساتید و سرفصل‌ها وجود ندارد.

وی به اهداف ایجاد این موسسه اشاره کرد و گفت: تحکیم عقاید امامیه، شیعه و اهل‌بیت(ع) هدف تشکیل این موسسه بود که خود دریایی از معارف است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی تأکید کرد: ما در عصر کنونی از بسیاری از حقایق مربوط به اهل‌بیت(ع) غافل هستیم حال این‌که ائمه اطهار(ع) خودشان مشرّع و منبع تشریع هستند و خداوند متعال نیز این اختیار را به پیامبر و اهل‌بیت(ع) داده است.
وی بابیان این مؤسسه یکی از نقاط قوت مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) محسوب می‌شود؛ بیان داشت: اساتید و فضلای بسیار خوبی در این مجموعه گرد هم آمده‌اند که خود یکی از نقاط قوت این موسسه است.

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که روایات یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های شیعه هستند، تصریح کرد: برخی افراد کم‌سواد به‌راحتی روایات شیعه را مورد خدشه قرار می‌دهند که جای تأمل و مقابله دارد.

گفتنی است مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی مشهد مقدس وابسته به مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha