پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سلیمانی

حوزه/ بزرگداشت چهلمین روز آسمانی شدن سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در مدرسه علمیه امام صادق(ع) دارالسیادة وشتان فیروزکوه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مدرسه علمیه امام صادق(ع) دارالسیادة وشتان فیروزکوه برای پاسداشت ارزشهای شهدا به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، مراسم بزرگداشتی را با حضور مؤمنین و مسئولان ولایی منطقه فیروزکوه برگزار کرد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید عنایت الله دریاباری، مسئول و تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) با اظهار تأسف و تأثر از رفتار وحشیانه آمریکا در ترور نابخردانه سردار سرافراز شهید حاج قاسم عزیز و ابومهدی المهندس، گفت: نباید ظلم استکبار فراموش شود و شهادت حاج قاسم ها از همان حرارت شهادت حضرت حسین بن علی(ع) سرچشمه می­گیرد.

در ادامه  این مراسم، حجت الاسلام امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه به سخنرانی پرداخت و سبک زندگی شهید سلیمانی را با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، مکتب سلیمانی عنوان کرد و به تشریح ویژگی های این مکتب پرداخت.

امام جمعه فیروزکوه پیدایش این مکتب را از افکار و اراده راستین امام راحل مبنی بر ساخت انسان در عصر ظهور جهت خدمت در رکاب حضرت ولی عصر(عج) دانست.

سردار رضا سیف اللهی، معاون هماهنگ کننده دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و رفیق دیرین سردار سلیمانی یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود.

وی، زندگی شهدا را به آیات قرآن و فرمایشات اهل بیت(ع) استناد داد و ارزشهای جهاد در راه خدای منان، سیر جهاد اکبر و اصغر، فضیلت جهاد اکبر و علت درخشش ستارگانی چون سلیمانی ها را جهاد اکبر در زندگیشان بیان کرد که در قرآن نیز بشارت­های متعددی برای مجاهدان فی سبیل الله آورده شده است.

معاون هماهنگ کننده دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که قلم عالم عاملی که خود را تزکیه نموده چون مجاهدساز است افضل بر خون شهید است، گفت: طلبه باید از ابتدای حیات طیبه طلبگی به دنبال تزکیه نفس و مجاهدت اکبر در راه خدا و جانبازی در مسیر اراده­ حضرت حجت(ع) باشد تا قلمش و افعالش چنان خمینی عزیز سلیمانی ساز شود.

 سیف اللهی در پایان به نمونه هایی از عرفای جبهه که در این مکتب ساخته شدند اشاره کرد که علی رغم سن کم، یک‌شبه ره صد ساله پیمودند و ادامه داد: جوانان بدانند سلیمانی شدن دور از دسترس نیست.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha