پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: امید می‌رود با بصیرت و هوشمندی مردم، در دوم اسفند شاهد انتخابات باشکوه و یوم‌الله مشارکت مردم و انتخاب بهترین‌ها برای تشکیل مجلس تراز اسلامی و گام دوم انقلاب اسلامی باشیم.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تأکید بر ضرورت مشارکت گسترده مردم در انتخابات دوم اسفند، بر قانون مداری نامزدهای انتخاباتی پیش و پس از انتخابات تأکید کرد.

وی اظهار کرد: بر مبنای اشارات و توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی، لازم و شایسته است کاندیداهای منتخب به مسائل مختلفی توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: طبیعی است در فضای رقابت‌های انتخاباتی زیاده‌روی در کلام و نوشتار توسط داوطلبان یا حامیان ایشان اتفاق افتاده باشد، ازاین‌رو فردای انتخابات چه کاندیدای پیروز و چه غیر او، باید کدورت‌ها را دور ریخته و اخلاق اسلامی را به ظهور برسانند.

وی تصریح کرد: همچنین در شهرهایی که احیاناً، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود تا فرصت پایان فروردین ۹۹ (حدود دو ماه)، دو نفر راه‌یافته به دور دوم باید کماکان در تقویت فضای اخلاقی انتخابات بکوشند و از هرگونه رفتاری که در شأن جامعه اسلامی نیست، اجتناب کنند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: اگرچه اعتراض به روند انتخابات به‌ویژه روز رأی‌گیری حق هر داوطلب و طرفداران ایشان است، اما اتهام زنی به دستگاه‌های مجری و ناظر و کاندیداهای رقیب به شکل علنی و پنهان، خلاف شرع و قانون است، ازاین‌رو لازم است هم رفتارهای کلامی و نوشتاری، کنترل شده و هرگونه اعتراض به شکل مستند و قانونی از طریق مجاری آن اقدام شود.

وی اظهار کرد: همچنین شایسته است همه کاندیداها اعم از پیروز و غیر پیروز به خاطر مزاحمت‌های احتمالی در ایام تبلیغات و روز انتخابات، از عموم مردم به‌ویژه همسایگان ستادها و دفاتر اصلی و فرعی، عذرخواهی و دلجویی کنند.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: انتظار می‌رود نامزدهای انتخابات از راه‌اندازی کارناوال‌های شادی و مجالس سرور و شادی پیروزی خودداری شود، نماینده منتخب مردم به جای جشن پیروزی باید هزینه‌های آن را تقدیم نیازمندان کند یا آن را در راه بهره‌مندی از فرصت سه‌ماهه تا خدمت، برای مشورت و نظرخواهی از صاحب‌نظران منطقه‌ای و کشوری، مصرف کند، زیرا جشن‌ها و کاروان‌های شادی، نمونه رواج فرهنگ غربی در انتخابات است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: امید می‌رود با رعایت این‌گونه مسائل در دوم اسفند شاهد انتخابات باشکوه و یوم‌الله مشارکت مردم و انتخاب بهترین‌ها برای تشکیل مجلس تراز اسلامی و گام دوم انقلاب اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha