پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: به‌ منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم اعتکاف در ماه رجب در استان برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، با گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رجب، اظهار کرد: ماه رجب ماه آبشار رحمت خداوند است؛ لذا در مورد ماه رجب فرموده‌اند «رجب الاصب» که به معنای فراگیر بودن رحمت خداوند در این ماه است.

وی افزود: در ماه رجب، رحمت ویژه مسلمانان نیست بلکه ویژه همه انسان‌هاست؛ با هر عقیده و دینی که باشند، همان‌طور که در دعایی که سفارش شده بعد از نماز بخوانیم، می‌گوییم: «یا من یعطی من سأله، یا من یعطی من لم یسأله و من لم یعرفه»؛ یعنی ای کسی که عطا می‌کنی به هرکه از تو خواهد و ای کسی که عطا می‌کنی به کسی که از تو نخواهد و تو را نشناسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سالروز میلاد امام علی(ع) در ماه رجب، گفت: باید در این ماه خود را به فرهنگ علوی نزدیک‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ علوی جهات مختلفی از جمله انفاق، یتیم‌نوازی، احسان، مظلوم نوازی و ... دارد، اضافه کرد: حضرت علی(ع) در هیچ مقطعی احساس ناامیدی نکرد، بلکه در هر مقطعی کار خود را انجام داد و به وظیفه خویش عمل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به خصائل برجسته این امام همام، افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته حضرت علی(ع) کمک به نیازمندان بود؛ به‌گونه‌ای که تا می‌توانست به آن‌ها کمک می‌کرد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد فعلی که ما تازه به آن رسیده‌ایم، در آن زمان هم بود؛ ولی با این تفاوت که حضرت خود هم مؤسس و هم مجری آن بود، به‌گونه‌ای که نوشته‌اند تا حدود 400 خانوار را تحت پوشش قرار داده بود و کمک می‌کرد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابتلای تعدادی از هم‌وطنان به ویروس کرونا، بر پیشگیری و جلوگیری از شیوع این بیماری تأکید کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام البیض و موعد اعتکاف رجبیه، اظهار کرد: برگزاری این مراسم در ماه رجب به‌ منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و با توجه به شرایط استان که محل رفت‌وآمد اهالی اکثر استان‌هاست، پیشنهاد نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: ان‌شاءالله مراسم معنوی اعتکاف، در ماه مبارک رمضان به‌ عنوان جایگزین ماه رجب با شور و گستره بیشتری در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha