پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شاهچراغ(ع)

حوزه/ معاون اجرایی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه از هفته گذشته ورود گردشگران خارجی به حرم مطهر ممنوع اعلام شد، افزود: ضریحین آستان مقدس و مکان‌های پرتردد نیز، به‌صورت مستمر در حال ضدعفونی است و به دور ضریحین نیز نرده‌های حفاظتی کشیده شده است.

محسن نعمتی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: پیرو تأکیدات آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) درمورد اهمیت حفظ سلامت زائران و مجاوران، با ارتباط و هماهنگی با استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تمهیدات ویژه‌ای برای حفاظت از زائران و مجاوران حرمین مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) و برادر بزرگوارشان حضرت سید میرمحمدبن موسی‌الکاظم(ع) در برابر این بیماری انجام گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در مرحله نخست از هفته گذشته ورود گردشگران خارجی به حرم مطهر ممنوع اعلام شد، افزود: ضریحین آستان مقدس و مکان‌های پرتردد نیز، به‌صورت مستمر در حال ضدعفونی است و به دور ضریحین نیز نرده‌های حفاظتی کشیده شده است.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ضد عفونی مکرر صندلی های نماز و ماشین های حمل زائر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: همچنین در کفشداری‌های حرم مطهر از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف استفاده می‌شود و صندلی‌های نماز، ویلچرها و ماشین‌های زائر بر به‌صورت مکرر ضدعفونی می‌شوند.

 وی با تاکید بر اینکه پیرو مصوبات ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا مقرر شده است که تا اطلاع ثانوی کلیه برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر به جز نمازهای یومیه تعطیل شود، عنوان کرد: موزه آستان مقدس، بوستان کودک، سالن‌های مطالعه کتابخانه حرم مطهر و همچنین سالن‌های همایش و زائرسراهای حرم مطهر نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha