جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست خبری استاندار قم

حوزه/ استاندار قم با اشاره به لزوم رعایت بهداشت فردی و محیطی مردم گفت : شهروندان قرنطینه خانگی و پرهیز از اجتماعات را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست پس از جلسه ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت در ستاد ملی پیشگیری از ویروس کرونا در جمع خبرنگاران، با اشاره به طرح مسائل و نیازمندی‌های استان قم در امر پیشگیری از شیوع این بیماری در این جلسه، اظهار کرد: انتظار داریم شهروندان قرنطینه خانگی و پرهیز از اجتماعات را جدی بگیرند.

استاندار قم با بیان لزوم همراهی و مشارکت شهروندان در رعایت بهداشت فردی در مقابله و کنترل بیماری کرونا، اضافه کرد: در شرایط فعلی بیماران و مراجعه‌کنندگان در بیمارستان فرقانی و کامکار و علی ابن ابیطالب(ع) و امام رضا(ع) بستری شده‌اند و نیاز است در صورت تامین اعتبار و خرید تجهیزات بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع) و بیمارستان مادر این بیمارستان ها به مدار پذیرش بیمار اضافه گردند.

رئیس شورای اداری استان با تاکید بر اقدامات صورت گرفته در زمینه تامین ماسک و مواد ضد عفونی کننده، ادامه داد: همراهی تمام بخش ها از جمله کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی، نیروهای بسیج، جمعیت هلال احمر و سایر نیروهای داوطلبانه در توزیع این اقلام نقش مهمی در محافظت از شهر در برابر شیوع این ویروس داشته است.

وی با بیان برگزاری جلسات شبانه روزی ستاد مدیریت بحران استان و حضور دستگاه های اجرایی، تصریح کرد: تمامی امکانات به کار گرفته شد تا شیوع این بیماری را متوقف کنیم و حتی برخی از اجتماعاتی که در این ایام برگزار می‌شود تعطیل و لغو شد.

استاندار قم گفت: پیرامون ساعات کار ادارات تلاش شد به گونه‌ای تنظیم شود که هم کارمندان پاسخگوی ارباب رجوع باشند و از طرفی اجتماعات را به حداقل برسانیم، ضمن اینکه مراکز دانشگاهی و حوزوی نیز تعطیل شدند تا بتوان قدرت انتشار این ویروس را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت نگرش واقع بینانه جامعه به این بحران و درک مسائل پیرامون آن، ابراز کرد: کرونا مساله جدی استان و کشور است و همگان ملزم هستند تا با مشارکت جدی در جهت تامین سلامت شهروندان با ایزوله کردن خود در خانه به کنترل بیماری و کاهش شیوع آن کمک کنند.

رئیس شورای تأمین استان گفت : پیش بینی ها لازم برای استقرار بیمارستان سیار جهت پذیرش شهروندان در شرایط اضطراری صورت گرفته است.

استاندار قم با تقدیر از حمایت و همراهی علمای گرانقدر و مراجع عظام تقلید وائمه جمعه در حوزه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و پیگیری های صورت گرفته توسط رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون اول رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: در کنار توجه به تامین تجهیزات، تامین مطالبات و خواسته های کادر درمانی، مدیریت استان در راستای اجرای برنامه های پیشگیرانه استان در حال رایزنی برای اخذ اختیارات لازم در این حوزه است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha