چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام زین العابدینی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در سراسر استان برای جلوگیری از شیوع این ویروس، به صورت روزانه ضدعفونی می شوند.

حجت‌الاسلام حاجی رضا زین العابدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان،  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با بیان اینکه باید از لحظه لحظه ماه رجب استفاده کافی را ببریم، اظهار داشت: همان طور که اگر در مکانی خاص همچون اماکن مقدس حاضر شویم، تمام سعی خود را بر استفاده از آن می‌بریم، باید در این ماه عزیز نیز مراقب باشیم تا از لحظات آن به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر گرامی اسلام، که فرمودند «رجب ماه خداوند، شعبان ماه من و رمضان ماه امت من است»؛ یادآور شد: ماه رجب و شعبان مقدمه حضور در ماه مهمانی خداوند، رمضان است و لذا مومنان در این سه ماه می‌توانند با تزکیه نفس، به مقام قرب الهی دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام زین العابدینی تصریح کرد: این ایام بهترین فرصت برای همه انسان‌ها است که با بهره‌گیری از نعمات الهی، به فطرت وجودی خود برگردند و راه سعادت را در پیش بگیرند.

وی با اشاره به ثواب گرفتن روزه در این ماه، ابراز داشت: امام کاظم(ع) فرمودند: رجب، نام رودی در بهشت است که از شیر سفید تر و از عسل شیرین‌‏تر است و لذا اگر کسی یک روز در این ماه روزه بگیرد، خداوند متعال از آن رود به او خواهد نوشاند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا، بر رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد و گفت: در مواجهه با این ویروس رعایت نکات بهداشتی بسیار ضروری است؛ البته به خاطر داشته باشیم که در ماهی قرار داریم که ماه خداوند است، و در کنار رعایت نکات بهداشتی، برای رها شدن از این ویروس، نیاز به توسل و دعا داریم و نباید از آن غافل شویم.

وی به اقدامات صورت گرفته در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان همدان اشاره کرد و یادآور شد: در فعالیت‌های انجام شده همه ما مطیع تصمیمات ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا می‌باشیم و مسئولان بقاع متبرکه نیز باید با انجام تمام مصوبات این ستاد، در راستای مراقبت از سلامت مردم گام بردارند.

حجت‌الاسلام زین العابدینی تأکید کرد: بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در سراسر استان نیز برای جلوگیری از شیوع این ویروس، به صورت روزانه ضدعفونی می شوند.

وی، تنها مرجع اطلاع‌ رسانی در خصوص برگزاری مراسمات مذهبی را ستاد پیشگیری از کرونا عنوان کرد و گفت: دشمن امروز به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه است، بنابراین خواهش ما از مردم این است که به رسانه‌هایی که در فضای مجازی به دنبال نشر بی‌اعتمادی هستند، اعتماد نکنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha