یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ارجمندفر

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) تصریح کرد: در شرایط کنونی یکی از اهداف دشمن در پروژه کروناهراسی، تضعیف در باورهای دینی مردم و به خصوص نسل جوان است.

حجت الاسلام و المسلمین سعید ارجمندفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که شیوع ویروس کرونا بهانه دیگری به دست برخی معاندین و شیادان و فرصت طلبان قرار داده که به این طریق به بدترین وجه از شرایط فعلی سوءاستفاده کنند، ابراز داشت: متاسفانه در این روزها در عرصه فضای مجازی، مطالب و پیام ها و تصاویر مأیوس کننده ای در ارتباط با شیوع کرونا منتشر می شود که بسیاری از آنها از اساس کذب هستند و با هدف ایجاد رعب و وحشت و یأس و نومیدی در میان مردم تولید و انتشار می یابند.

وی افزود: یکی از دلایل و عوامل این که برخی از مردم تحت تاثیر این مطالب قرار می گیرند، ضعف سواد رسانه ای است و این که ما هنوز در بحث توسعه آموزش های مبتنی بر سواد رسانه ای در کشور جای کار بسیاری داریم و باید ضعف ها و نواقص را جبران کنیم.

مردم اخبار مؤثق را از رسانه های رسمی دریافت کنند

وی گفت: باید شرایط به گونه ای فراهم شود که مردم خودشان به جای این که اخبار را از منابع غیرموثق و نامعتبر دریافت کنند از مراکز رسمی بگیرند و البته این کار نیازمند اعتمادسازی و جبران برخی کم کاری ها و ضعف هاست.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب همچنین اظهار داشت: در حال حاضر شبکه های معاند و ضدانقلاب به جای همدردی با مردم، خودشان به بحران کرونایی در فضای مجازی و عالم رسانه دامن می زنند و تنها هنرشان گویا ایجاد رعب و ترس در دل مردم است.

وی افزود: این در حالی است که در برخی کشورهای غربی، اساساً انتشار و پخش این ویروس کتمان می شود و حتی برخی روزنامه های صهیونیستی اعلام کرده اند که بیش از ۱۴۰۰ نفر در این کشور جعلی دچار این ویروس شده اند و آمارهای رسمی رژیم صهیونیستی تنها ابتلای ۵ نفر را تایید می کنند.

کتمان بحران کرونا در کشورهای غربی

وی همچنین یادآور شد: از سویی خطر کرونا در غرب و آمریکا همراه شده با بحران هایی مثل افزایش سرسام آور قیمت ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی کننده و این در حالی است که حتی در کشورهای پیشرفته ، ماسک و این اقلام به سختی در مراکز و داروخانه ها یافت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ارجمندفر بیان داشت: این وضعیت در حالی است که رسانه های غربی و نیز رسانه های معاند و ضدانقلاب ، حرفی از این امور نمی زنند و در مقابل تحولات مربوط به ایران را بیش از حد بزرگنمایی کرده و در بسیاری موارد به طرح مباحث کذب روی می آورند.

سیاه نمایی رسانه های معاند علیه ایران اسلامی

وی همچنین گفت: این هجمه ی ناجوانمردانه رسانه ای علیه کشور ما در حالی است که مسئولان وزارت بهداشت به شدت در تلاش هستند تا با مشارکت نیروهای خوب و مخلص و فداکار نظام پزشکی و نیز برخی خیرین و به خصوص بسیجیان فعال این عرصه ، اوضاع را مدیریت کنند و علیرغم همه سیاه نمایی ها و مشکلات، به طور نسبی در مهار این وضعیت موفق بوده اند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از کسانی که در چند هفته اخیر به بهانه شیوع کرونا، اقدام به دوقطبی سازی کاذب دین و معنویت و بهداشت و درمان کرده اند ، خاطرنشان کرد: پس از آن که مسئولان وزارت بهداشت اعلام کردند که اولین مبتلایان شناسایی شده به کرونا در قم بوده اند، اتهام زنی به دین و روحانیت و شهر مقدس قم و تخریب ها در این زمینه در بستر فضای مجازی شروع شد و حال آن که به خصوص حرم مطهر حضرت معصومه(س) پناه و ملجا همه مومنین بوده و نیز مساجد و هیئات و اجتماعات مذهبی محل رجوع حاجات و برنامه های دعا و توسل است.

هجمه به مقدسات و ارزش های دینی به بهانه مقابله با کرونا

وی افزود: از سویی در همین ایام شاهد تولید و پخش انواع و اقسام جوک ها و طنزها با هدف تخریب مقدسات و ارزش ها دینی و اماکن مقدس هستیم و کسانی نیز خواسته یا ناخواسته، دانسته یا نادانسته به این وضعیت دامن می زنند.

حجت الاسلام و المسلمین ارجمندفر همچنین گفت: باید توجه داشت که این قبیل فعالیت ها به نوعی کمک به جبهه دشمن است، چرا که یکی از اهداف کلیدی دشمن در پروژه کروناهراسی، تضعیف باورهای دینی مردم است که باید هوشیارانه جلوی این جریان خزنده ایستاد.

لزوم تقویت و توسعه سواد رسانه ای

وی بیان داشت: در مواجهه با چنین وضعیتی ، یکی از راهکارهای اساسی، توسعه و تقویت سواد رسانه ای در کشور است چرا که با وجود ضعف سواد رسانه ای در جامعه افراد نمی دانند که چطور از شبکه های اجتماعی استفاده کرده و به چه چیز اعتماد نمایند.

وی افزود: از سویی بخشی از مشکل به ضعف سیستم های داخلی ما برمی گردد که هنوز نتوانسته ایم به درستی شبکه ملی اطلاعات را ایجاد کنیم تا مردم در این وضعیت برای بحث تحصیل و انجام کارهای خود به شبکه های اجتماعی داخل مراجعه کنند.

ضعف دولت در ایجاد بستر شبکه ملی اطلاعات

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: بخشی از دلایل این ضعف به دولت برمی گردد که باید در این باره اقدامات جدی انجام دهد و متاسفانه هنوز شاهد کم کاری ها و قصورها هستیم.

وی همچنین گفت: با این وجود و در شرایط کنونی از جبهه مومن و انقلابی می خواهیم که در بستر فضای مجازی و برای مقابله با ویروس کرونا، به فعالیت های اُمیدبخش به مردم ادامه داده و به بازتولید هشتک های مثبت و امیدوارکننده بپردازند تا بدین وسیله هم سحر ساحران و اختلاف افکنان باطل شود و هم این که انشاالله زمینه مساعد برای غلبه بر ویروس نحس کرونا فراهم گردد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha