جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجید حدادی منش

حوزه/ مرکز مشاوره تلفنی سلامت مرکز خدمات در طول سال پاسخگوی سؤالات جامعه هدف مرکز خدمات است و در این ایام پاسخگویی به سؤالات درباره کرونا است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر مجید حدادی منش با اشاره به اقدامات این مرکز در راستای شعار "#ما_کرونا_را_شکست_می‌دهیم " گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور چین، مرکز خدمات اقدامات خود را برای آگاه سازی جامعه هدف خود از این ویروس و بیماری ناشی از آن آغاز کرد و این آموزش‌ها همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: انتخاب محتواهای آموزشی از منابع معتبر همچون WHO و سایت وزارت بهداشت و اطلاع‌رسانی آن به طلاب و روحانیون محترم، کارکنان مراکز حوزوی و خانواده‌های ایشان از طرق مختلف مانند سایت مرکز خدمات حوزه‌های علمیهwww.csis.ir به ویژه در صفحه مجله سلامت و مکاتبات اداری با کارکنان از جمله برنامه‌های آموزش محور مرکز خدمات بوده‌اند.

معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات افزود: پس از شیوع این ویروس در کشور، کمیته حوادث غیر مترقبه به منظور بررسی راهکارهای کاهش آسیب‌های احتمالی این ویروس در مرکز خدمات تشکیل شد و مصوبات آن به ستاد مرکز خدمات و مراکز استانی ابلاغ شد.

وی بیان کرد: بنا بر پیشنهاد رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، با مدیریت‌های حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، جامعةالمصطفی العالمیه، جامعه الزهرا و دفتر تبلیغات اسلامی مکاتباتی انجام شد تا با هماهنگی این مراکز ستادی مرتبط با این موضوع به منظور هم‌افزایی و هماهنگی با یکدیگر و حذف موازی کاری‌های احتمالی تشکیل شود.

دکتر حدادی منش تصریح کرد: همچنین به دستور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کلیه برنامه‌های تجمعی این مرکز در سراسر کشور اعم از همایش‌ها، اردوها، کارگاه‌های آموزشی و ... لغو شد و تمامی برنامه‌های اردویی و امور پذیرش در مجتمع‌های فرهنگی تحت پوشش مرکز خدمات به زمان دیگری موکول شد.

وی ادامه داد: مرکز مشاوره تلفنی سلامت مرکز خدمات در طول سال پاسخگوی سؤالات جامعه هدف مرکز خدمات است و در این ایام پاسخگویی به سؤالات درباره کرونا است. همچنین شماره تلفن‌های اعلامی از وزارت بهداشت در سایت و پیام‌رسان‌های مرکز خدمات اطلاع‌رسانی شده تا طلاب و روحانیون و خانواده آنان در صورت هرگونه سؤال درباره این ویروس با این شماره‌ها تماس بگیرند.

معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات گفت: یکی از مراجعات مکرر به مراکز خدمات در سراسر کشور بحث تحویل اسناد درمانی مربوط به بیمه مازاد درمان است و با توجه به مسئله شیوع این ویروس و تأکید مسئولان بهداشتی کشور به عدم تجمع، به جامعه هدف مرکز اطلاع‌رسانی شده تا در موارد غیر ضروری برای تحویل این مدارک به مرکز خدمات مراجعه نکنند و تأکید شد که مدت‌زمان دوره مذکور به مهلت ارائه اسناد درمانی، اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: هم‌راستا با مکاتبه رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با وزیر بهداشت مبنی بر اعلام آمادگی جهت همکاری در خصوص کاهش مشکلات ناشی از این بیماری، مراکز استانی مرکز خدمات در سطح کشور با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خود مکاتباتی را داشته‌اند و آمادگی خود را برای همکاری با این دانشگاه‌ها در حد توان عملیاتی خود اعلام کرده‌اند.

دکتر حدادی منش در پایان با قدردانی از نیروهای خدوم و گرانقدر عرصه سلامت در سراسر کشور که همواره به ویژه در این ایام با ایثار و از خودگذشتگی در زمینه سلامت آحاد جامعه جانفشانی می‌کنند، آمادگی مرکز خدمات را برای همکاری با وزارت بهداشت اعلام کرد.
انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha