جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علمای بحرین

حوزه/ علمای بحرین با صدور بیانیه ای دولت این کشور را به مسئولیت پذیری در قبال شهروندان سرگردان در خارج از کشور دعوت کرد و گفت: این حق مردم بحرینی است که به کشور بازگردند و تحت درمان قرار بگیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علمای بحرین با صدور بیانیه ای دولت این کشور را به مسئولیت پذیری در قبال شهروندان سرگردان در خارج از کشور دعوت کرد و گفت: این حق مردم بحرینی است که به کشور بازگردند و تحت درمان قرار بگیرند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به اینکه تعدادی از کشور های جهان از جمله کشور بحرین به ویروس کرونا مبتلا شدند، به چند نکته اشاره می کنیم:

اول: مؤمنین در سختی ها و گرفتاری ها به درگاه خداوند متعال که مالکیت آسمان و زمین در دست اوست و بسیار دلسوز و مهربان است، پناه می برند، دست به دعا و تضرع بر می دارند و از صبر و نماز یاری می جویند. همزمان به تکلیف شرعی خود در عمل به دستور العمل های علمی و راه های پیشگیری در حفظ جان خود و دیگران از خطر ویروس عمل کرده و در این راه کوتاهی نمی کنند و نگران و هراسان نمی شوند.

دوم: یک جنگ سیاسی و طایفه ای ناخوشایندی از این ویروس کرونا سوء استفاده کرده که این جنگ از انسانیت خالی است و هیچ ارتباط با آن ندارد، بلکه خطر آن بیشتر از خطر این ویروس است.

خودداری از قرار گرفتن در این گرداب کثیف و جلوگیری از ویروس های کشنده و ویرانگر آن، از نظر شرعی و ملّی واجب است.

سوم: دولت بحرین باید به مسئولیت خود در قبال شهروندان سرگردان در خارج از کشور عمل کند. اینکه دولت از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی می کند و به بهانه های واهی و پوچ به وظیفه خود عمل نمی کند، قابل قبول نیست. این حق شهروندان بحرینی است که به کشور خود بازگشته و در کمال عزّت و کرامت تحت درمان قرار بگیرند.

خداوندا از تو طلب یاری می جوییم و به ریسمان تو چنگ می زنیم و به حق حضرت محمد (ص) و خاندانش از توی می خواهیم که این بلا را از بندگانت در سرتاسر جهان دور گردانی.

 (رَبِّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آَمِنًا)

علمای بحرین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha