جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمد بن عیسی

حوزه/ به نظر می رسد دست و پازدن های آل خلیفه برای سفیدنمایی سیاست های طائفه گرایانه اش -که در پرونده "کرونا و بحرینی های بلاتکلیف و سرگردان در ایران" به خوبی نمود پیدا کرد- حداقل نزد انظار عمومی و مردم بحرین بی نتیجه خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه در پی اعتراضات و واکنش های منفی شیعیان، فعالان و جریان‌های های معارض بحرینی نسبت به اقدام پادشاه بحرین که اداره اوقاف شیعیان را مسئول تامین هزینه های بحرینی هایی که به علت شیوع کرونا در ایران سردرگم مانده و اجازه بازگشت به بحرین را ندارند کرده بود؛  مسئول واحد مالی اداره اوقاف شیعیان بحرین صبح امروز در اقدامی عجیب تر اعلام کرد هیچ دخل و تصرفی در اموال وقفی نشده و هزینه های این افراد تا حین بازگشت توسط موسسه خیریه پادشاهی تامین خواهد شد.

محمد توبلانی اشاره کرد این ابتکار از سوی پسر (کوچک) پادشاه ناصر بن حمد آل خلیفه، رئیس موسسه خیریه پادشاهی، مشاور ویژه پادشاه در امور امنیتی ملی و رئیس سازمان ورزش و جوانان، صورت گرفته است.

اکنون سوال این است که چرا از آغاز این امر به پسر پادشاه یا موسسه خیریه وی واگذار نشده و با طائفی گری این موضوع به اوقاف شیعیان محول شد؟ آیا تحت فشارهای مردم و فعالان اقدام امروز صرفا یک پوشش برای برداشت از اموال وقفی  شیعیان است؟ حال آنکه موارد صرف وقف دارای ضوابط معینی طبق احکام شرع می باشد.

و نقش اداره اوقاف شیعیان چه خواهد بود؟ آیا همانطور که صبح امروز توبلانی گفته است وظیفه این اداره تماس با کاروانهای زیارتی و سیاحتی و جمع آوری اسامی بحرینی های حاضر در ایران و پیگیری وضعیت آنها است و در واقع وظایف وزارت خارجه بحرین هم به اداره اوقاف شیعیان محول شده است؟ 

به نظر می رسد دست و پازدن های آل خلیفه برای سفیدنمایی سیاست های طائفه گرایانه اش -که در پرونده "کرونا و بحرینی های بلاتکلیف و سرگردان در ایران" به خوبی نمود پیدا کرد- حداقل نزد انظار عمومی و مردم بحرین بی نتیجه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha