چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسجد در مینیاپولیس مورد حمله خرابکارانه قرار گرفت

حوزه/ مسجد النور در مینیاپولیس، که کیث الیسون دادستان کل ایالت مینه سوتا در آنجا نماز اقامه می کند، مورد حمله اسلام هراسی قرار گرفت و نمای بیرونی آن با شعارنویسی مخدوش شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از bringmethenews، مسجد النور در شمال مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا روز پنج شنبه مورد حمله خرابکارانه قرار گرفته و شعارنویسی دیواری اهانت آمیز با اسپری رنگ، نمای بیرونی این مسجد را مخدوش کرد.

 کیث الیسون دادستان کل مسلمان ایالت مینه  سوتا، و نخستین نماینده مسلمان سابق در کنگره ایالات متحده از جمله نمازگزاران این مسجد است.

  کیت الیسون روز جمعه، واکنش خود را نسبت به این خرابکاری توئیت کرد و خاطرنشان کرد که مسجد النور مسجدی است که وی برای انجام امور عبادی در آن شرکت می کند.

در توییتر الیسون آمده است: اینجا مسجدی است که من در آن نماز می خوانم. آنها به منظور ارعاب ما این کار را کرده اند! خب ما به این راحتی مرعوب نمی شویم. افراد زورگویی که سعی در ترساندن ما دارند وقت خود را تلف کرده اند، زیرا ما همانند بسیاری از ساکنان مینه سوتا به ایمان، عدالت، عشق و صلح پایبندیم.

پلیس تحقیقاتی را برای یافتن عاملان تخریب آغاز کرده است. پلیس محلی اعلام کرده ویدئویی دریافت کرده که نتایج خوبی برای یافتن مسببین این حمله به دست آورده است.

شورای روابط اسلامی آمریکایی بزرگترین گروه حقوق مدنی اسلامی در آمریکا، یک کمک مالی آنلاین را برای کمک به مسجدی ها به منظور  پرداخت هزینه های نظافت و نقاشی راه اندازی کرده است.  

گفتنی است اخیرا مساجد آمریکا و اروپا بیش از گذشته مورد حملات اسلام هراسی قرار می یرند.

در ژوئن سال ۲۰۱۸ ، گوشت خوک در پشت مسجدی در روچستر گذاشته شده بود. در ماه بعد نیز ، خرابکاران عباراتی چون «عیسی نجات می دهد» و ۶۶۶ را روی دیوار خارجی مسجد با اسپری نوشتند. در بیشتر این موارد عاملان خرابکار توسط پلیس شناسایی نمی شوند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha