پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حسين شيخ الإسلام

حوزه/ شیخ علی خازم دبیر هیئت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان حسین شیخ الاسلام شخصیتی جامع و ترکیبی داشت که در شرایط مختلف خود را نشان می داد؛ مثلا در شرایطی او را عابد، زاهد، مهربان و متواضع و در موقعیت دیگر قاطع و جدّی می دیدی.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی خازم دبیر هیئت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان حسین شیخ الاسلام معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و سفیر سابق ایران در سوریه شخصیتی جامع و ترکیبی داشت که در شرایط مختلف خود را نشان می داد؛ مثلا در شرایطی او را عابد، زاهد، مهربان و متواضع و در موقعیت دیگر قاطع و جدّی می دیدی.

وی افزود: کسانی که در میدان های جهاد گاهی تفنگ به دست گرفتند و گاهی پرونده های حساس را مدیریت کردند و خداوند می خواهد که در بستری بیماری با آنان ملاقات کند. من آنان را شهید می دانم و برای برخی مرگ طعم شهادت را دارد.

شیخ خازم ادامه داد: حسین شیخ الاسلام از جمله این افراد است که به همراه دانشجویان خط امام خمینی در تسخیر سفارت آمریکا نقش داشت، به عنوان معاون بین الملل دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انجام وظیفه کرد و تمام فکر و توجه او معطوف فلسطین، مقاومت و مقابله با شیطان بزرگ بود.

 عضو تجمع علمای مسلمان تصریح کرد: اولین بار شیخ الاسلام را در سال ۱۹۸۰ میلادی به همراه هیئتی از کمیته جبهه عمل اسلامی دیدم، سپس او را به همراهی هیئتی که با آقای هاشمی رفسنجانی به بیروت آمده بود، دیدم و این دیدار ها بر حسب موقعیت های دیپلماسی که داشت، ادامه داشت تا اینکه از اعضای تجمع علمای مسلمان و هیئت علمای جبل عامل شد تا این که آخرین بار در مجمع جهانی تقریب مذاهب با او دیدار داشتیم.

 وی اشاره کرد: آخرین باری که چند ماه پیش در دیدار تجمع علمای مسلمان با او ملاقات داشتم، شخصیتش کاملا مختلف و از تواضع، خوشرویی و مهربانی بیشتری برخوردار بود.

شیخ خازم در پایان گفت: خداوند شیخ الاسلام را رحمت کند، او برادری صادق و مجاهد بود و خداوند رهبر معظم انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha