یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
کد خبر: 890839
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
ماهی قرمز

حوزه/ همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور برخی اظهارات درباره آلوده بودن ماهی قرمز به این ویروس مطرح می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن به ایام عید و خرید برخی از اقلام متناسب با آیین کهن ایرانی از جمله ماهی قرمز، این سوال مطرح است که با توجه به شیوع کرونا در ایران آیا خرید ماهی قرمز می‌تواند منشا آلودگی این ویروس باشد یا خیر؟

بر سر این که ماهی قرمز یا ماهی گلی، در هفت‌سین باشد یا خیر، مردم آن را خریداری کنند یا نه، اختلاف نظرهایی وجود دارد.

به طوری که برخی افراد معتقدند به طور کل نباید آن‌ها را خرید، زیرا به دلیل نگهداری نامناسب بعد از چند روز تلف می‌شوند و از طرفی ناقل بیماری نیز هستند.

برخی دیگر معتقدند زیستگاه اصلی ماهی قرمز شرق آسیا از جمله چین و ژاپن است و این گونه برای محیط زیست کشور غیربومی بوده و به تنوع زیستی و گونه‌های بومی آسیب می‌زند. باوجود این، اما برخی افراد علاقه بسیاری به ماهی قرمز دارند و معتقدند این ماهی باید پای سفره هفت سینشان باشد.

ماهی قرمز  ناقل ویروس کرونا هستند؟

چندی پیش شایعه ای با این عنوان که ویروس کرونا در کمین هفت سین نوروزی ایرانیان است منتشر شد و مسئولان اعلام کردند که واردات هر گونه موجود زنده از چین به دلیل شیوع ویروس کرونا ممنوع شده است.

حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در این باره گفت: ماهی قرمزهای شب عید واراداتی نیستند و در ایران پرورش می‌یابند.

وی تاکید کرد: به طور کلی واردات تمام موجودات زنده از چین به ایران ممنوع شده است تا خطر ابتلا به ویروس کرونا از این طریق را از بین ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha