پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فروشگاه

حوزه/ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: غیر از روز اول عید که بازار و فروشگاه‌ها تعطیل است مابقی ایام تمام فروشگاه‌های زنجیره ای، اصناف، نانوایی‌ها و تمامی خدماتی که در این ایام لازم است و باید باز باشند به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، عباس قبادی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: در کشور هیچ مسئول استانی حق تعطیلی فروشگاه‌های عرضه کالاهای اساسی را ندارد و تعطیلی این واحدها فقط از طریق ستاد ملی کرونا اعلام و ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: قرار بر این شد تا میادین میوه و تره بار و کل مجموعه اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تمامی واحدهای مرتبط با تولید و توزیع عرضه کالا و فروشگاه‌هایی که خدمات ارزاق عمومی را عرضه می‌کنند به صورت حداکثری نسبت به توزیع کالاهای اساسی در طول ایام تعطیلات اقدام کنند.

وی ادامه داد: غیر از روز اول عید که بازار و فروشگاه‌ها تعطیل است مابقی ایام تمام فروشگاه‌های زنجیره ای، اصناف، نانوایی‌ها و تمامی خدماتی که در این ایام لازم است و باید باز باشند به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

قبادی افزود: با نیروی انتظامی هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا کامیون‌های حامل موادغذایی، تره بار، تجهیزات پزشکی و مایحتاج عمومی را بین استان‌ها و شهرها جا به جا کنند.

وی خاطرنشان کرد: پشتیبانی امور دام اعلام کرده در سراسر کشور به صورت تمام وقت نسبت به عرضه گوشت منجمد مرغ و گوشت منجمد قرمز اقدام خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت افزود: وزارت بهداشت هم همکاری و هماهنگی‌های لازم را برای تامین کالاهای وارداتی در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری و انجام خواهد داد.

 قبادی اظهار کرد: بانک مرکزی هم نسبت به تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی که الان در بندر معطل هستند و کالاهایی که فقط منتظر دستور بانک مرکزی هستند برای ترخیص و حتی واردات اقدام کند.

وی افزود: سازمان دامپزشکی مکلف شد در ایام تعطیلات نسبت به اعزام مامور  به مراکز فروش و کشتارگاه‌ها اقدام کند. سایر دستگاه‌های اجرایی هم مکلف هستند با تامین شیفت به ارایه خدمات به مردم اقدام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha