جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ قیس خزعلی جنبش اهل الحق

حوزه/ شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عدم توافق قدرت های سیاسی عراق بر نامزد نخست وزیری را امری شرم آور دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عدم توافق قدرت های سیاسی عراق بر نامزد نخست وزیری را امری شرم آور دانست.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: قدرت های سیاسی عراق  بر سر نامزد نخست وزیری در مدتی که قانون اساسی تعیین کرده، به توافق نرسیدند و این امری شرم آور است و نشان می دهد که آنان به مصلحت عمومی کشور اهمیت نمی دهند.

شیخ الخزعلی افزود: عراق بعد از شیوع ویروس کرونا به ویژه بعد از اینکه این ویروس به اپیدمی جهانی تبدیل شده با چالش ها و خطراتی مواجه شده است و عدم توافق بر نخست وزیر به خاطر سلیقه های برخی از قدرت های سیاسی است.

معاون عصائب اهل الحق تصریح کرد: با توجه به اینکه رسیدن به توافق بر سر نخست وزیر مورد اجماع همه دشوار است، باید قدرت های سیاسی به توافق شبه اجماع یا توافق اکثریت برسند و در غیر این صورت رئیس جمهور و نخست وزیر بر اساس ماده ۶۱ قانون به مجلس نمایندگان بگویند که وضعیت فوق العاده اعلام کنند.

وی ادامه داد: این اقدام به دولت کنونی این امکان را می دهد به وظایف خود در مقابل تهدید ویروس کرونا و بحران اقتصادی که ممکن است همه ملت را به رنج و سختی بیندازد، عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha