جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اهدای خون

حوزه/ مدیر کل انتقال خون استان قم از کاهش ۵۰ درصدی اهدای خون از آغاز شیوع کرونا در قم خبر داد و آن را نگران کننده توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نوریان مدیر کل انتقال خون استان قم از کاهش ۵۰ درصدی اهدای خون از آغاز شیوع کرونا در قم خبر داد و آن را نگران کننده توصیف کرد.

دکتر نوریان با بیان اینکه ذخایر خونی استان تنها کفاف ۷ روز را می‌دهد گفت: با توجه به اینکه قم معین استان‌های دیگر نیز هست این ذخایر باید افزایش یابد.

مدیر کل انتقال خون استان قم یادآورشد: در ایام نوروز فقط پایگاه روح الله از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ بجز روزهای جمعه و ۱۳ فروردین فعال است.

وی نیاز روزانه بیماران را در قم مورد توجه قرار داد و از همه مردم خواست برای اهدای خون به دو پایگاه روح الله و ۱۵ خرداد مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون در عین حال تاکید کرد: برای جلوگیری از تجمع اهداء کنندگان می‌توانند از طریق سایت nobatdehi.ibto.ir نوبت مراجعه دریافت کنند.

 نوریان تصریح کرد: پایگاه‌های انتقال خون قم به طور مداوم ضدعفونی می‌شوند و مردم هیچ گونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

مدیر کل انتقال خون استان قم با اشاره به کاهش مصرف خون در قم نیز گفت: علت این امر نیز کاهش عمل‌های غیراورژانسی است، اما با توجه به نیاز روزانه قم به گلبول قرمز متراک، پلاکت و پلاسما ضروری است مردم به ویژه اهداکنندگان مستمر نسبت به اهدای خون خود به عنوان صدقه جاریه اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha