شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ درس اخلاق آیت الله تحریری در مدرسه علمیه معصومیه قم

حوزه/ استاد اخلاق حوزه تاکید کرد: بی شک در سایه عمل به توصیه پزشکان و رعایت احتیاطات بهداشتی، زمینه کنترل شیوع ویروس کرونا و رفع مشکل اخیر در کشور فراهم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین  محمد باقر تحریری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ان‌شاءالله با رعایت مسایل بهداشتی از سوی همگان، شاهد ریشه کن شدن این بیماری در آینده نزدیک خواهیم بود.

وی ضمن تقدیر از مجاهدت همه پزشکان و پرستاران در خط مقدم نبرد با ویروس کرونا گفت: انصافاً باید از تلاش های جهادی طلاب و روحانیون و نیز بسیجیان و دیگر اقشار در این چند هفته کمال تشکر را کرد که باعث شدند تا حتی الامکان جلوی شیوع بیشتر این ویروس نحس گرفته شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی همچنین با اشاره به آیه نورانی قرآن کریم مبنی بر این که خداوند می فرماید ما شما را به بد و نیک و خیرات و شرور عالم ابتلاء می کنیم تا امتحان شوید، افزود: گاهی در بین انسان ها، مشکلات و سختی ها و شروری حادث می شود و حال آن که انسان‌ها آن را نمی خواهند و این ها گاهی نتیجه رفتارها و اشتباهات خود جوامع انسانی است و گاهی نیز زمینه ابتلا و امتحان بشریت از سوی خدای متعال می باشد.

وی با تأکید بر اینکه آزمایش و امتحان از جمله سنت‌های مهم الهی است، بیان داشت: آن چه مهم است اینکه ما در این ابتلائات، توجه بیشتری به خدای متعال و امور معنوی داشته و بدانیم که نحوه مواجهه ما با سختی ها و مشکلات و بیماری ها مورد ارزیابی و قضاوت الهی قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین  تحریری همچنین با بیان این که ما عقلاً و شرعاً مکلف به رعایت نکات بهداشتی و توصیه های پزشکان و مسئولان مربوطه هستیم تا ویروس کرونا بیش از پیش شیوع پیدا نکند، گفت: در عین رعایت مسایل مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت، نباید از اهمیت دعا و توکل و نیز توسل به حضرات معصومین(ع) غافل شد، کما این که رهنمودها و سیره بزرگان ما از جمله مقام معظم رهبری و مراجع عظام نیز مؤید همین مطلب است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha