جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بی شک بعثت تجلی بارز رحمت بی انتهای خدای متعال برای هدایت بشریت است.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث و نیز تبریک سال نو به همه ایرانیان اظهار داشت: بعثت نبوی حقیقتاً تجلی بارز رحمت بی انتهای خداوند بر همه بشریت است، چه آن که با مبعوث شدن برترین انسان به عنوان آخرین پیامبر و مظهر رحمت للعالمین، زمینه هدایت کامل بشری به خوبی مهیا شد.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در آن فرمایش معروف بیان می دارند که من برانگیخته شدم برای اتمام مکارم اخلاقی و از این رو مشخص می شود که تبیین و ترویج مؤلفه ها و شاخصه های اخلاق نبوی و تمسک به این فرهنگ و سیره نورانی، مهم ترین پیام بعثت است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: بر این اساس تعلیم و تزکیه دو پایه مهم در انجام رسالت نبوی محسوب می شود که البته بر اساس آیات نورانی قرآن، تزکیه و آراسته شدن به مکارم اخلاقی همواره مقدم بر تعلیم آموزه های دینی بوده است.

وی بیان داشت: قرآن کریم در تبیین و توصیف سیما و سیره رسول اعظم (ص) از تعابیری چون خُلق عظیم و اخلاق حسنه یاد می کند و این موضوع به خوبی نشان می دهد که حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص)، دارای سجایای بزرگ اخلاقی و کرامت های بزرگی هستند که ایشان را در جایگاه برترین الگو و اُسوه همه بشریت از آغاز تا به پایان قرار داده است.

آیت الله فقیهی در خاتمه گفت: از سویی ما با نگاهی به کلام وحی به خوبی متوجه می شویم که خالق متعال همه انبیا را با اسم صدا می زنند ولی هیچ جا پیامبر ما را با اسم صدا نمی زنند و دائماً با تشریفات و القاب خاص مورد خطاب قرار می دهد که این مساله نیز نشان می دهد که پیامبر ما در قله رفیع ادب توحیدی و بالاترین شأن و منزلت مخلوقات قرار دارند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha