پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قرارگاه حوزوی مبارزه با کرونا در اندیمشک

حوزه/ حجت‌الاسلام آذرافروز، با اشاره به اقدامات قرارگاه حوزوی مبارزه با کرونا در اندیمشک، گفت: طلاب و روحانیون شهرستان اندیمشک، علیرغم اینکه باید به درس و بحث‌های طلبگی خود رسیدگی کنند، اما در کنار تحصیل، خدمات اجتماعی را نیز در دستور کار خود قرار داده و این روزها تبلیغ دین را در قالب خدمت به جامعه، ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه علمیه بقیه‌الله اندیمشک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه حوزوی مبارزه با کرونا در شهرستان اندیمشک، اظهارداشت: این قرارگاه از ابتدای شیوع کرونا ویروس در خوزستان، به‌منظور مقابله با انتقال و شیوع آن در اندیمشک راه‌اندازی شد.

وی گفت: اعضای این قرارگاه متشکل از مدیران دو مدرسه علمیه بقیه الله و الزهرای اندیمشک و جمعی از مسئولان حوزوی شهرستان هستند که بنا بر تشریح موقعیت میدانی منطقه، دستورالعمل‌های لازم صادر و لازم‌الاجرا گردیده است.

حجت‌الاسلام آذر افروز، با اشاره به اقدامات این قرارگاه، تصریح کرد: راه‌اندازی کارگاه دوخت ماسک طبی، با همکاری طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا(س)، آماده‌سازی بسته‌های بهداشتی-فرهنگی و توزیع گسترده آن در مناطق شهری خاصتا مناطق محروم، توزیع ماسک میان کسبه، ضدعفونی خانه به خانه محله‌های شهر و تبلیغ در فضای مجازی به‌منظور نگاه‌داشتن مردم در منازل و پاسخ به شبهات، برخی از اقدامات قرارگاه حوزوی مبارزه با کرونا در شهرستان اندیمشک، می‌باشد.

مدیر مدرسه علمیه بقیه‌الله اندیمشک، با بیان اینکه مناطق شهری اندیمشک تقسیم‌بندی شده و هر گروه مسئول رسیدگی به امور یک منطقه است، گفت: در این تقسیم‌بندی، یک سری وظایف از قبیل ضدعفونی اماکن تجمعی و توزیع بسته‌های بهداشتی مشخص شده و هر گروه می بایست در طول روز اقدام به توزیع بسته‌های بهداشتی کرده و شب‌ها نیز کار ضدعفونی مناطق را انجام دهند.

وی در پایان با بیان اینکه روحانیون شهرستان اندیمشک، به‌صورت شبانه‌روزی در قرارگاه حوزوی مبارزه با کرونا، فعال هستند، تصریح کرد: طلاب و روحانیون شهرستان اندیمشک، علیرغم اینکه باید به درس و بحث‌های طلبگی خود رسیدگی کنند، اما در کنار تحصیل، خدمات اجتماعی را نیز در دستور کار خود قرار داده و این روزها تبلیغ دین را در قالب خدمت به جامعه، ارائه می‌کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha