جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فریبا علاسوند

حوزه/ عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: از بهترین ابعاد شخصیتی خانم داوودی معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران انقلابی بودن، ولایتمداری و بصیرت بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، فریبا علاسوند بعد اخلاقی را یکی از مهمترین ابعاد شخصیت معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، خانم داوودی دانست و افزود: ایشان از همان ابتدای جوانی دارای شخصیتی با وقار، وزین، سرشار از آرامش، بزرگوار و همراه با چشم پوشی از خطای دیگران و به معنای واقعی کلمه خوش خلق بود.

وی بیان کرد: اگر چه خانم داودی به عنوان یک شخصیت کشوری شناخته شده هستند و باید در این مقیاس فهم شود اما روحیه اخلاقی وی از همان دوران جوانی استثنایی بود به گونه ای که  با وجود سن کم در مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) در مسجد سلیمان به عنوان مدیر داخلی دارای چنان آرامشی بود که فضایی دوست داشتنی را برای طلاب این مدرسه ایجاد کرده بود، فضایی که طلاب بخاطر جذابیت­های معنوی آن حتی در طول جنگ تحمیلی حاضر به ترکش نبودند و یکی از دل­خوشی­های آنها بی اغراق وجود خانم داودی بود.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: ایشان هیچ گاه مدیریتی تذکر محور نداشت و تنها با اخلاق خوب خود بر روی طلاب تاثیرات مثبت می گذاشت.

وی بیان کرد: ظرفیت اخلاقی خانم داودی به حدی متعالی بوده که می­توانم شهادت بدهم ذره­ ای حسد و تنگ­ نظری نداشت، قلب او گنجایش پذیرش پیشرفت همه اطرافیانش را داشت و با وجود همه توانمندی­ها و استعدادهای وافرش همیشه با علاقه و فروتنی از دیگر دوستانش تمجید می­کرد، همچنین ایشان هیچ گاه اهل گلایه و شکایت نبود و به جای حرف زدن و شکایت کردن، آرام و فراوان کار می­کرد.

خانم علاسوند گفت: می توانم شهادت دهم که تاکنون فروتنی و اخلاصی که در وجود ایشان بود را در هیچ بانویی تا این اندازه مشاهده نکرده ام.

وی با اشاره به آخرین خاطره خود از خانم داوودی افزود: به ایشان گفتم که شما در حال بازنشسته شدن هستید که درخواست کرده ام که شما عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران شوید و همه پذیرفته اند اما ایشان با حالت شرم گفتند که من در حد شورای سیاست گذاری نیستم که از این سخن ایشان من نیز بسیار شرمگین شدم زیرا ایشان از من برای حضور در این شورا شایسته تر بود.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران، سخاوت و لطف خانم داوودی را زبانزد دانست و تصریح کرد: بزرگی، کرم و سخاوت ایشان برای اطرافیانش معاشرت را با او نیکو کرده بود، همچنین ایشان بسیار خوش مجلس و گیرا بود در حالی که متانت همواره زینت رفتارش بود.

وی با بیان اینکه خانم داوودی هیچ زمانی ادعایی نداشت، افزود: اینکه فردی با این استعداد بالا تا این اندازه فروتن باشد، به راحتی آمیزه ­ای دست یافتنی برای کسی نیست.

وی ادامه داد: از نظر من فهم و درک علمی و هوش سرشار خانم داوودی با همه ما دوستانش تفاوت داشت و من دهها شاهد برای این ادعایم دارم، اگر ایشان عمر خود را صرف امور اجرایی نمی­کرد و در سنگر خدمت مدیریتی نبود حتما از فضلای شاخص  و به نام حوزه علمیه می­ بود.

خانم علاسوند بعد دیگر شخصیت خانم داودی را بعد مدیریتی ایشان دانست و در خصوص ویژگی های مدیریتی ایشان اظهار داشت: مدیریت ویژگی های متعددی می خواهد که خانم داوودی از همه این ویژگی ها برخوردار بود از جمله اینکه بسیار صبور بود، شرح صدر فراوانی داشت، بسیار رازدار بود، کاملا بر عواطف و هیجاناتش مسلط بود، برای همین کسی تصمیم احساسی از ایشان سراغ ندارد، بسیار دوراندیش و فکور بود و طوری با همه پرسنل یا شاگردانش رفتار می­کرد که هر کسی فکر می­کرد اوست که محل توجه و عنایت اوست در حالی که سایرین نیز همین احساس را داشتند.

وی ادامه داد: در یک کلام ایشان از دیگران کم توقع و خود پرکار بود، اصولا اهل مجادله و انتقامجویی نبود و مدارا و گذشت او در کار مثال زدنی بود.

خانم علاسوند بیان کرد: خانم داوودی سعی می­کرد کشتی آموزش حوزه علمیه خواهران را همیشه بر روی ریل آرامش و برنامه ریزی شده قرار دهد.

وی یکی دیگر از ویژگی های ایشان را روحیه تدین و ایمانشان معرفی کرد و افزود: خانم داوودی مومنی در گوشه بودند نه اهل نمایش، من همواره در هر مجلسی کنار ایشان نشسته بودم و صدای گریه و توسل ایشان را می­شنیدم اما آنقدر این رابطه را خصوصی نگه میداشت و مخلص بود که کمتر کسی از عمق ایمان ایشان مطلع می شد، اگر چه این ایمان در رفتار اخلاقی و تقوای او خواه ناخواه مشهود بود.

وی خانم داوودی را در ایفای نقش های خانگی بسیار قابل و مادری و همسری تمام عیار دانست و تصریح کرد: اینگونه اندیشه ورز و مدیر بودن و در کنار آن مادر و همسری نمونه بودن بسیار زیباست ،ایشان تنظیم امور خانه­ اش با توجه به آن همه مشغله کاری برای همه کسانی که او را می­شناختند بهت انگیز بود.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: از بهترین ابعاد شخصیتی خانم داوودی انقلابی بودن، ولایتمداری و بصیرت بود، ایشان در عین حال در تصمیم­ها و رفتارها کاملا متعادل و اهل منطق بود.

وی گفت: ما همیشه برای بانوان نیازمند الگوهایی همانند خانم داوودی هستیم که دارای تفکر، خلاقیت، مدیریت، مشارکت اجتماعی و غیره و در عین حال بانوی خانه، مادری دلسوز و همسری مهربان باشند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha