جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت السالام میر معزی

حوزه/ کشور گرفتار مشکلات فرهنگی و اعتقادی و جنگ شناختی از طریق دشمن با هجمه زیاد شده تا باورهای مردم را ضعیف کنند و همه نهادهایی که به نوعی منتسب به دین می باشند را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین میر معزی امروز در نشست شورای معاونین و ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: کمیته علمی ستاد بحران حوزه، ۲۰ اسفندماه راه اندازی شد، اما مهمتر این است که کشور گرفتار مشکلات فرهنگی و اعتقادی و جنگ شناختی از طریق دشمن با هجمه زیاد شده تا باورهای مردم را ضعیف کنند و همه نهادهایی که به نوعی منتسب به دین می باشند را از بین ببرند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: این کمیته دارای دو رسالت است، راه اندازی اتاق فکر و ایده برای ستاد و تجهیز روحانیت به محتوای دینی برای جنگ شناختی است.

رئیس کمیته علمی ستاد بحران حوزه ادامه داد: از طرفی مسئله ای که در این شرایط حساس از سوی حوزویان و کارشناسان حوزه رسانه دینی کمتر مورد توجه قرار گرفته، تضعیف و ظهور و بروز تفکر و تمدن غرب در این قضیه کرونا است.

وی افزود: در این شرایط فعلی باید ما حوزویان با داشته های علمی و با استفاده از منابع غنی وحیانی در صدد ضربه زدن و تضعیف کردن تمدن و تفکر غرب باشیم و به نوعی باید به اعتقاد آنها حمله کنیم  تا همه نقائص و ضعف اعتقادی تمدن غرب برای مردم جهان برملا شود. این کار مهمی است ولی متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی با اشاره به سلسله طرح های که در اتاق فکر کمیته علمی  شده گفت: از جمله این طرح ها در ارتباط با دستور العمل برای ستاد و پروتکل کار در منزل  و ارائه چند پیشنهاد به مدیریت حوزه است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: اما کاری که درباره جنگ شناختی، مقابله با اعتقادت تمدن غرب و دفاع از مبانی دینی می توان انجام داد، راه اندازی گروه هایی از اساتید با حضور ۱۵۰ استاد تحت عنوان پاسخ آنلاین به شبهات مطرح شده در فضای مجازی، راه اندازی گروهی از مراکز تخصصی حوزوی، راه اندازی مدیران مرکز مدیریت به همراه مدیران و معاونین استانها و مراکز پژوهشی قم و ارائه محتوایی دینی به این گروه ها برای مقابله است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha