سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ زکریا کوناته

حوزه/ نشست تبین و بیان موضاعات و احکام شرعی مربوط به مسئله بیماری کرونا توسط جمعی از مبلغین شیعه غرب آفریقا در کشور ساحل عاج برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با توجه به شیوع و فراگیر شدن ویروس کرونا در سطح کشور های آفریقایی و نیز اهمیت بالای رعایت مسائل بهداشتی در میان مردم این قاره، به همت شورای عالی شیعیان کشور ساحل عاج جلسه تبیین و ارائه احکام شرعی و مسائل پیرامون آن در موضوع بیماری کرونا، در شهر ابیجان برگزار شد.

شیخ زکریا کوناته، رئیس شورای عالی شیعیان کشور ساحل عاج در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به شیوع روز افزون بیماری کرونا در بین ملت های آفریقایی و هچنین اهمیت رعایت نکات بهداشتی در این زمینه، گفت: با کمک جمعی از علما و مبلغین شیعی کشور های غرب آفریقا همچون مالی، ساحل عاج، نیجر و ... جلسات منظم با موضوع بیان احکام شرعی و فتاوای مراجع عظام تقلید در موضوع بیماری عالم گیر کرونا برگزار می‌شود.

وی همچنین افزود: در این جلسات آرای مشهور و نیز فتاوای مراجع تقلید از جمله آیات عظام خامنه ای، سیستانی، مکارم شیرازی و وحید خراسانی که دارای تعداد بالایی از مقلدین در سطح کشور های فرانسه زبان غرب آفریقا هستند برای مردم بیان و مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

شیخ کوناته در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر کیفیت و موضوعات مورد بحث در این جلسات، گفت: در مجموعه این جلسات نظرات آیات عظام در مورد:

- لزوم لحاظ و عملیاتی نمودن نکات بهداشتی در ابعاد فردی و اجتماعی

- نحوه برخورد با بیماران مبتلا و بستگان آنها

- کیفیت غسل، تشیع و تدفین جانباختگان به واسطه این بیماری

- شرکت در اجتماعات دینی و مذهبی همچون نماز جماعت و جمعه و ...

به سه زبان فرانسه، عربی و زبان محلی اتحادیه کشور های غرب آفریقا (هوسا) تشریح و توضیح خواهد داده شد.

لازم به ذکر است در این جلسات که در نوع خود در بین شیعیان آفریقایی بی سابقه است، علمایی همچون شیخ ابوجعفر دیاباته از علمای کشور مالی، شیخ سلیمان حیدر از علمای کشور بورکینافاسو و جمع قابل توجهی از مبلغین و علمای شیعه کشور های حوزه غرب آفریقا حضور فعال دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha